Mentor Magazin - 1118 Budapest, Mťnesi ķt 11-13. - Telefon/fax: 269-2730 - Telefon: 301-0077      Belťpťs - RegisztrŠciů - 2017. november 21., kedd
F’OLDAL R”LUNK HÕREK PROGRAMAJŃNL” A MAGAZIN ARCHÕVUM M…DIAAJŃNLAT PARTNEREINK
ARCHÕVUM 
UgrŠs a legutůbbi kommentekhez!
Keresťs ebben a rovatban
Az archŪvum lapszŠmai
Az archŪvum laprovatai
A lap szerzűi

A megnyitott lapszŠm: Mentor - 2005/3. sz√°m
Mentor, 2005/3. sz√°m 
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Kit√ľntet√©sek m√°rcius 15. alkalm√°b√≥l
  
Magyar B√°lint oktat√°si miniszter m√°rcius 15-e alkalm√°b√≥l a k√∂z- √©s a fels√Ķoktat√°sban dolgoz√≥ 138 szakembernek ny√ļjtott √°t √°llami szint√Ľ kit√ľntet√©st kimagasl√≥
szakmai munkája elismeréseként.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 1. oldal
Gyarmati Szab√≥ √Čva
√Čretts√©gil√°z
  
Marci √©s Panni egy l√©pcs√Ķh√°zban laknak, egym√°ssal szemben, √≥vod√°s korukt√≥l bar√°tok, majdnem testv√©rek, olyan j√≥ban vannak – pontosabban voltak a k√∂zelm√ļltig, am√≠g az √ļj, k√©tszint√Ľ √©retts√©gi, illetve a tov√°bbtanul√°si felv√©telbe besz√°m√≠t√≥ (t√∂bblet) pontok √∂ssze nem ugrasztott√°k csal√°djaikat.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 1. oldal

G.M.
Jó szó mindig akad...
  
A Budapesti Pedag√≥gusok Szakmai Szervezete (BPSZSZ) Elismer√Ķ Oklev√©llel jutalmazza azokat a f√Ķv√°rosban dolgoz√≥ pedag√≥gusokat, akik nevel√Ķi, oktat√≥i tev√©kenys√©g√ľkkel, magatart√°sukkal mindny√°junk el√© p√©ld√°t √°ll√≠tanak.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 7. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
√ötraval√≥ neh√©z helyzet√Ľ di√°koknak
  
A korm√°ny √ļj, egys√©ges √∂szt√∂nd√≠jrendszert vezet be id√©n szeptembert√Ķl. Az √ötraval√≥ nemzeti √∂szt√∂nd√≠jprogram t√∂bb t√≠zezer h√°tr√°nyos helyzet√Ľ gyerek tov√°bbtanul√°s√°t seg√≠ti m√°r ebben az √©vben, √©s mintegy n√©gy √©s f√©lezer mentor-tan√°rt t√°mogat.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 8. oldal

Hegoczki Ferenc
√Ėszt√∂nd√≠j vezet√Ķv√© v√°l√°shoz
  
A GE Foundation √©s az Instutite of International Education, azaz a vil√°g egyik vezet√Ķ nemzetk√∂zi nonprofit alapon m√Ľk√∂d√Ķ oktat√°si √©s csereprogramokkal foglakoz√≥ szervezete a k√∂zelm√ļltban kihirdette a GE Foundation √∂szt√∂nd√≠j-program nyerteseit. Szini Istv√°n, a GE magyarorsz√°gi vezet√Ķ k√©pvisel√Ķje √∂t magyar egyetem tizen√∂t kiemelked√Ķ eredm√©nyt el√©rt di√°kj√°nak adta √°t a d√≠jakat.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 8. oldal
Gede M√°rton
Integrált képzési központok
  
Uni√≥s forr√°sok a szakk√©pz√©sben – ezt hirdette a megh√≠v√≥ arra a k√∂zelm√ļltbeli „rendhagy√≥ sajt√≥konferenci√°ra”, amelyen polg√°rmesterek, illetve megb√≠zottaik vehett√©k √°t az oktat√°si minisztert√Ķl, Magyar B√°lintt√≥l az „√≠g√©rv√©nyt” az elnyert 17 milli√°rd forintra. Ebb√Ķl tudj√°k majd seg√≠teni telep√ľl√©s√ľk√∂n, v√°rosk√∂rzet√ľkben a szakk√©pz√©s meg√ļj√≠t√°s√°t, hivatalos nev√©n a T√©rs√©gi Integr√°lt Szakk√©pz√Ķ K√∂zpontok kialak√≠t√°s√°t.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 9. oldal

OM Sajtó
Meg√ļjul a fels√Ķoktat√°si infrastrukt√ļra
  
A magyar fels√Ķoktat√°s legnagyobb m√©rt√©k√Ľ infrastruktur√°lis min√Ķs√©gi fejleszt√©se indul 2004 √©s 2008 k√∂z√∂tt mintegy 175 milli√°rd forintos – √©ves √°tlagban mintegy 44 milli√°rd forintos – beruh√°z√°ssal. Mindez mag√°nbefektet√Ķk bevon√°s√°val, √ļgynevezett Private Public Partnership egy√ľttm√Ľk√∂d√©s keret√©ben val√≥sulhat meg.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 9. oldal
Szentesn√© Nagy √Čva
Hagyom√°nyok l√©p√©sr√Ķl l√©p√©sre IV.
Egy v√°rosi √©s egy falusi √≥voda tizenk√©t√©ves, k√∂z√∂s „√©lm√©nyprogramja”
  
A szeksz√°rdi M√°ty√°s kir√°ly √ļti √≥voda tizenk√©t √©vvel ezel√Ķtt ind√≠totta el Hagyom√°nyok l√©p√©sr√Ķl l√©p√©sre c√≠m√Ľ programj√°t, amely a 3–7 √©ves gyerekek sz√°m√°ra √©let√ľk, k√∂rnyezet√ľk, s a t√©rs√©g hagyom√°nyainak megismertet√©s√©t t√Ľzte c√©lul. Ez√ļttal az e tan√©vben tervezett utols√≥ tal√°lkoz√°s el√Ķk√©sz√ľletei ker√ľlnek f√≥kuszba.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 10. oldal

Leopold Györgyi
Tudós diákok mentora
Descartes-díjas vegyész az ismeretterjeszt? tudós
  
Inkább diáknak nézné az ember, mint megszállott kutatónak. Az asztalán indexek tornyosulnak, jelezve, hogy végetért egy egyetemi félév és beírásra várnak az érdemjegyek. Dr. Csermely Péter professzor a Semmelweis Egyetem Orvosi Vegytani, Molekuláris Biológiai és Pathobiokémiai Intézetének munkatársa.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 11. oldal
Mihály Ildikó
Az Európai Unió alkotmánya
  
A t√≠z √ļj taggal kib√Ķv√ľlt Eur√≥pai Uni√≥ parlamentj√©nek megv√°lasztott k√©pvisel√Ķi nemr√©giben szavaztak egy eur√≥pai alkotm√°ny tervezet√©r√Ķl...

Mentor - 2005/3. sz√°m – 13. oldal

Bonifert M√°ria
Két idegen nyelv ajánlott Európában
  
Magyarország azon öt EU-tagállam közé tartozik, ahol a legkevésbé terjedt el az angol nyelv oktatása az általános iskolások körében Рállapította meg egy nemrég közzétett EU-tanulmány.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 13. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
1848 Рstratégiai játék
  
A Hydrogame programoz√≥ csoport tavaly kezdte meg az 1848/49-es szabads√°gharc strat√©giai j√°t√©k fejleszt√©s√©t, amely t√∂bb tesztel√©s ut√°n id√©n m√°rciust√≥l √©rhet√Ķ el az √©rdekl√Ķd√Ķk sz√°m√°ra a www.48.sulinet.hu honlapr√≥l.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 14. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Attila 100
  
Korismeret és költészet РAttila100 címmel középiskolások számára hirdettek internetes pályázatot nemrégiben.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 14. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
www.baratsagosinternet.hu
  
Az Informatikai √©s H√≠rk√∂zl√©si Miniszt√©rium 2003-ban √≠rt ki p√°ly√°zatot eMagyarorsz√°g pontok l√©tes√≠t√©s√©re, azzal a c√©llal, hogy azok sz√°m√°ra is el√©rhet√Ķv√© v√°ljanak az internet ny√ļjtotta el√Ķny√∂k, akik az otthoni internet-el√Ķfizet√©s k√∂lts√©geit nem tudj√°k v√°llalni.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 15. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Interaktív táblákat a tantermekbe!
  
Ismeretes, hogy az informatikai eszk√∂zpark igen gyorsan, h√°rom-√∂t √©v alatt elavul √©s az iskol√°kban m√Ľk√∂d√Ķ 140 ezer komputerb√Ķl ma m√°r csak 30-40 ezer felel meg a kor k√∂vetelm√©nyeinek, ez√©rt a k√∂zoktat√°s ezen ter√ľlet√©nek fejleszt√©s√©re √©vente 25-30 milli√°rd forintot kellene ford√≠tani – az Oktat√°si Miniszt√©rium tiszt√°ban van ezzel √©s a fejleszt√©s korl√°taival is, ez√©rt e helyzet kezel√©s√©re az id√©n hossz√ļ t√°v√ļ k√∂zoktat√°si informatikai fejleszt√©si programot ind√≠t.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 15. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Microsoft Tehetséggondozó Program
  
A Microsoft Magyarorsz√°g bejelentette a Microsoft Tehets√©ggondoz√≥ Programot, mely a Magyarorsz√°gon megrendez√©sre ker√ľl√Ķ informatikai t√©m√°j√ļ versenyek sz√°m√°ra k√≠n√°l k√ľl√∂nleges t√°mogat√°si lehet√Ķs√©get. A program lehet√Ķs√©get ny√ļjt a megyei √©s orsz√°gos szint√Ľ informatikai versenyek szervez√Ķi sz√°m√°ra, hogy a Microsoft t√°mogat√°s√°val rendezhess√©k meg az esem√©nyt.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 15. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
K√ľl√∂nleges nyelvi k√©pz√©s Zugl√≥ban
  
A gazdag hagyom√°nyokkal rendelkez√Ķ V√°rosligeti √Āltal√°nos Iskola az els√Ķk k√∂z√∂tt dolgozta ki angol-magyar k√©ttannyelv√Ľ programj√°t, mellyel a f√Ķv√°ros egyik legkeresettebb oktat√°si int√©zm√©ny√©v√© v√°lt. Az iskola m√ļltj√°r√≥l, mai tanulm√°nyi k√≠n√°lat√°r√≥l, mindennapi √©let√©r√Ķl k√©rdezt√ľk Tremmeln√© Druga Irma igazgat√≥ asszonyt.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 16. oldal
Boncnok
Jobb sorsra érdemes
  
Hatalmas v√°rakoz√°s el√Ķzte meg Kert√©sz Imre Nobel-d√≠jas k√∂nyv√©nek, a Sorstalans√°gnak a megfilmes√≠t√©s√©t. Az eg√©sz orsz√°g fesz√ľlt izgalommal k√∂vette v√©gig a mozi k√©sz√ľl√©s√©t, s ez alkalommal – hossz√ļ id√Ķ ut√°n √ļjra – lehet√Ķs√©g√ľnk ny√≠lt arra, hogy ism√©t be√≠rjuk magunkat a vil√°g filmgy√°rt√°s√°ba.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 18. oldal

Boncnok
Nyomasztó arányok
  
Az el√Ķad√°s egyik legnagyobb √∂tlete az ar√°nyokkal val√≥ j√°t√©k. A Kentaur tervezte d√≠szlet els√Ķ r√°n√©z√©sre megh√∂kkent√Ķ, f√©lelmetes √©s leny√Ľg√∂z√Ķ. A Th√°lia Sz√≠nh√°z sz√≠npad√°n k√∂z√©pen egy nagy, feh√©rre m√°zolt eb√©dl√Ķasztalt l√°thatunk, amely k√∂r√ľlbel√ľl k√©t m√©ter magas. K√©toldalt a hozz√° m√©retben ill√Ķ sz√©kek vannak, jobbra el√∂l b√°rsonyhuzat√ļ, b√≠borsz√≠n karossz√©k.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 18. oldal
Rubóczky István dr.
V√°rm√ļzeum K√Ķszegen
  
K√Ķszeg v√°ra a 13. sz√°zadban √©p√ľlt, els√Ķ hivatalos eml√≠t√©se IV. B√©la kir√°lyunk 1248-ban kiadott oklevel√©ben tal√°lhat√≥. A g√≥tikus st√≠lusban √©p√ľlt v√°rat renesz√°nsz, majd barokk st√≠lusban √°t√©p√≠tett√©k, mai k√©pe az 1777. √©vi t√Ľzv√©sz ut√°n alakult ki. Mozgalmas t√∂rt√©nete sor√°n a v√°r volt kir√°lyi birtok, volt a K√Ķszegi- √©s a Garai-csal√°d√©, 1440 k√∂r√ľl Habsburg-k√©zre ker√ľlt. M√°ty√°s kir√°ly 1482-ben visszafoglalta ugyan, de t√≠z √©v m√ļlva – t√∂bb m√°s dun√°nt√ļli v√°rral egy√ľtt – ism√©t a Habsburgok√© lett.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 19. oldal

Rubóczky István dr.
G√°rdonyi f√ľvesk√∂nyve
  
A Fej√©r-megyei Ag√°rdpuszt√°n 1863. augusztus 3-√°n sz√ľletett G√°rdonyi G√©za eredeti neve Ziegler volt; k√©s√Ķbb vette fel a sz√ľl√Ķhely√©hez k√∂zeli telep√ľl√©sre utal√≥ G√°rdonyi nevet. K√∂z√©piskol√°i ut√°n az egri tan√≠t√≥k√©pz√Ķt v√©gezte el, a Dun√°nt√ļlon t√∂bb helyen is tan√≠tott, erre az id√Ķszakra eml√©kszik vissza A l√°mp√°s √©s Az √©n falum c√≠m√Ľ elbesz√©l√©seiben. Ezut√°n √ļjs√°g√≠r√≥k√©nt dolgozott pesti √©s szegedi lapokn√°l.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 19. oldal
Leopold Györgyi
Szolgálat a gyermekekért
  
Seg√≠ts√ľnk egy√ľtt! – ezt a jelsz√≥t v√°lasztotta mott√≥j√°ul megalakul√°sakor a Nemzetk√∂zi Gyermekment√Ķ Szolg√°lat Magyar Egyes√ľlete, amikor 15 esztend√Ķvel ezel√Ķtt megalakult a hannoveri szervezet mint√°j√°ra √©s t√°mogat√°s√°val. √Čs ezt tartja szem el√Ķtt ma is, amikor a budapestin k√≠v√ľl t√∂bb region√°lis csoportban is munk√°lkodik az orsz√°g k√ľl√∂nb√∂z√Ķ ter√ľletein. Mivel a s√©r√ľlt, neh√©z sorban, h√°tr√°nyos helyzetben l√©v√Ķ gyermekek √©let√©nek jav√≠t√°s√°t v√°llalta az indul√°skor, 1990-ben, nagy sz√ľks√©g volt az √∂sszefog√°sra, az egy√ľtt seg√≠t√©sre. √Čs ez √≠gy van ma is. Sokf√©le szervezet, sz√∂vets√©g, alap√≠tv√°ny igyekszik v√°llalni sorsuk jobb√≠t√°s√°t, √©rdekeik v√©delm√©t, de ennek ellen√©re n√©ha √ļgy t√Ľnik, hogy a „sok b√°ba k√∂zt elv√©sz a gyerek” – vagyis a h√≠vatlan, k√©retlen p√°rtfog√≥k „s√Ľr√Ľj√©ben” elsikkadnak a gyerek√©rdekek.
Kiknek √©s miben, kikkel egy√ľtt seg√≠t a 15 √©ves sz√ľlet√©snapj√°t k√∂sz√∂nt√Ķ Nemzetk√∂zi Gyermekment√Ķ Szolg√°lat Magyar Egyes√ľlete? – Err√Ķl besz√©lget√ľnk Moln√°r M√°rta irodavezet√Ķvel, aki szinte a kezdetekt√Ķl r√©szt vesz az egyes√ľlet munk√°j√°ban.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 22. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Miska bácsi játékaiból
  
F√©nyk√©peket, k√©peslapokat, √ļjs√°gkiv√°g√°sokat v√°gjunk sz√©t 10–20 darabra. Minden sz√©tv√°gott k√©pet tegy√ľnk be egy bor√≠t√©kba (de el√Ķtte alaposan keverj√ľk √∂ssze a r√©szeket). Ah√°ny √≠gy elk√©sz√≠tett bor√≠t√©k van, annyi j√°t√©kos indulhat a versenyben. Rajtjelre kibontj√°k a bor√≠t√©kot, √©s megpr√≥b√°lj√°k az eredeti k√©pet √∂sszerakni.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 23. oldal
N. Veszprémi István
Magánvágyak Рközkétségek
  
Az iskol√°k bels√Ķ vil√°ga sok √©rdekes t√∂rt√©netet rejt. Pedag√≥giai mindennapjainkban gyakran okoz feszs√ľlts√©get, ha nem elfogadott normarend, meg√°llapod√°s alapj√°n d√∂nt√ľnk. Az ilyen esetek jelent√Ķsen rontj√°k a pedag√≥gusok k√∂z√©rzet√©t, hangulat√°t, hiszen az √≠ratlan √©rt√©krend, a mindennapi filoz√≥fia √°ltal√°nos szab√°lyait s√©rtik, √©s bizonytalans√°got okoznak a nevel√Ķi munk√°ban, amit el√Ķbb-ut√≥bb a gyerekek is megs√≠nylenek. Az al√°bbi esetek megt√∂rt√©ntek, nem √≠rtunk neveket, s a „k√∂r√≠t√©sen” is v√°ltoztattunk, mert nem az √≠t√©lkez√©s a c√©lunk, hanem az, hogy tanuljunk bel√Ķl√ľk.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 24. oldal

Orgoványi Anikó
Zsugorítsa laposra!
  
A k√∂rnyezeti nevel√©s tariszny√°j√°ba √ļgy t√Ľnik fel, sok minden belef√©r ‚Äď a szel√≠d megismer√©si m√≥dszerekt√Ķl az √ľzleti √©rdekek √©rv√©nyes√ľl√©s√©ig egyar√°nt. K√©rd√©s, hogy hol van a j√≥ √≠zl√©s hat√°ra, melyik az a szint, amikor m√©g √∂sszeegyeztethet√Ķ a tisztess√©ges v√°llalkoz√°s a k√∂rnyezetpedag√≥gi√°val.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 26. oldal
Soós Tamás
Szelekt√≠v hullad√©kgy√Ľjt√©s
  
Bud√°n, a XI. ker√ľleti √Ėveges J√≥zsef Gyakorl√≥ K√∂z√©piskola √©s Szakiskola febru√°r 1-j√©t√Ķl k√≠s√©rleti jelleggel bevezette a szelekt√≠v hullad√©kgy√Ľjt√©st. A hullad√©kgy√Ľjt√©s sz√ľks√©gess√©g√©t a t√∂rv√©nyi el√Ķ√≠r√°sok szigorod√°sa, illetve k√∂rnyezet√ľnk v√©delme indokolta.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 26. oldal

Gede M√°rton
Vízválasztó
  
Sz√©p neve van a helynek, M√°riaremete. Mellett√ľnk a kegytemplom, t√∂v√©ben a pedag√≥gusok nyugd√≠jash√°za. A templom nyugalmat √≠g√©r, a h√°z gondoskod√°st.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 27. oldal
Mayer József
Helybe vitt képzések
A lemorzsolódás ellen a motivációt kellene er?síteni ? mondja dr. Derera Mihály
  
Az Eur√≥pai Uni√≥hoz t√∂rt√©nt csatlakoz√°s egyik fontos k√∂vetkezm√©nye, hogy minden √°llampolg√°r sz√°m√°ra megteremt√Ķdj√∂n az es√©lyegyenl√Ķs√©g a t√°rsadalmi √©let k√ľl√∂nb√∂z√Ķ sz√≠nterein. K√ľl√∂n√∂sen kulcsk√©rd√©s ez az oktat√°s ter√ľlet√©n azoknak az embereknek az eset√©ben, akik megv√°ltozott munkak√©pess√©g√Ľek vagy eg√©szs√©g√ľkben tart√≥san k√°rosodottak. Lehet√Ķs√©geikr√Ķl k√©rdezt√ľk dr. Derera Mih√°lyt, a Mozg√°skorl√°tozottak Egyes√ľletei Orsz√°gos Sz√∂vets√©ge Oktat√°si Tov√°bbk√©pz√Ķ √©s T√°vmunka Int√©zet√©nek igazgat√≥j√°t.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 28. oldal

Adamikné dr. Jászó Anna
Nemcsak..., hanem...is
  
A c√≠mben szerepl√Ķ k√∂t√Ķsz√≥szerkezettel, illet√Ķleg a vele szerkesztett ellent√©tesen hozz√°told√≥ kapcsolatos mell√©rendel√©ssel t√∂bb gond is van. Az egyik nyelvhelyess√©gi, a m√°sik helyes√≠r√°si. Az eredeti szerkezet nemcsak… de…is, a k√©sei √≥magyar kor nyelveml√©keib√Ķl de k√∂t√Ķsz√≥s adatokat id√©znek; majd a de k√∂t√Ķsz√≥t lassank√©nt felv√°ltotta a hanem (Magyar nyelvt√∂rt√©net, 2003, 553); akad√©miai nyelvtanunk, A mai magyar nyelv rendszere (II. k√∂tet, 415) m√°r ezt √°ltal√°nos√≠tja.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 29. oldal
Bayer Gizella
Dohányzásleszoktató kezelés az iskolában
  
Tavaly, √©vv√©g√©n sajt√≥t√°j√©koztat√≥n jelentette be a csepeli sz√©khely√Ľ Emp√°tia Biomed Gy√≥gycentrum, hogy 2005-ben minden magyar k√∂zoktat√°si √©s fels√Ķoktat√°si int√©zm√©nyb√Ķl az els√Ķ 30 jelentkez√Ķ di√°kot ingyenes doh√°nyz√°sleszoktat√≥ kezel√©sben r√©szes√≠ti az int√©zm√©ny egy √ļjfajta m√≥dszer, a biorezonanci√°s ter√°pia √©s egy chip seg√≠ts√©g√©vel. A bejelent√©s szerint megfelel√Ķ l√©tsz√°m eset√©n a gy√≥gycentrum „h√°zhoz megy”, azaz ter√°pi√°s k√©sz√ľl√©k√©t abba az iskol√°ba telep√≠ti, ahov√° h√≠vj√°k.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 30. oldal

Gede M√°rton
Felzárkóztatás és életremény
  
Eredm√©nyesnek bizonyult a Pest megyei felz√°rk√≥ztat√°si program. A k√∂zelm√ļltban rangos √©rtekezleten tekintett√©k √°t a k√©t√©ves munka hozad√©k√°t, amely a h√°tr√°nyos helyzet√Ľ emberekr√Ķl sz√≥lt. A program eredm√©nyek√©nt 355-en tal√°ltak munkahelyet maguknak, vagy seg√≠tettek nekik m√°sok tal√°lni.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 31. oldal
Gigi
Szeretetl√°nc
  
Mag√°ntanul√≥…, kiv√©telezett lehet√Ķ-s√©g…, a keveseknek jut√≥ kedvezm√©ny…, valami plusz az √°tlaghoz k√©pest – hiheti a j√°ratlan olvas√≥. Pedig esetenk√©nt tal√°n nehezebb √©lethelyzet v√°llal√°sa √°ll m√∂g√∂tte, mint azt hinn√© az ember, s amelyhez id√Ķnk√©nt a mag√°nyos harcos b√°tors√°ga sz√ľks√©geltetik. Akkor is, ha m√∂g√∂tte ott egy hadsereg.

Mentor - 2005/3. sz√°m – 32. oldal

© 1998-2007 WWW.MENTORMAGAZIN.HU – A megķjult Mentor Magazin honlapja. IMPRESSZUM
A honlap anyagai szabadon letŲlthetűk. A kŁlŲnleges jogokat kŁlŲn jelezzŁk.
AdminisztrŠtor: admin@mentormagazin.hu. A szerkesztűsťg cŪme: info@mentormagazin.hu