Mentor Magazin - 1118 Budapest, Mťnesi ķt 11-13. - Telefon/fax: 269-2730 - Telefon: 301-0077      Belťpťs - RegisztrŠciů - 2017. november 21., kedd
F’OLDAL R”LUNK HÕREK PROGRAMAJŃNL” A MAGAZIN ARCHÕVUM M…DIAAJŃNLAT PARTNEREINK
ARCHÕVUM 
UgrŠs a legutůbbi kommentekhez!
Keresťs ebben a rovatban
Az archŪvum lapszŠmai
Az archŪvum laprovatai
A lap szerzűi

A megnyitott lapszŠm: Mentor - 2005/5-6. sz√°m
Mentor, 2005/5-6. sz√°m 
Gyarmati Szab√≥ √Čva
Pedagógusnyár
  
Az ut√≥bbi √©vekben mintha kevesebbszer hallottam volna √≠gy, tan√©v v√©ge fel√©, bar√°ti t√°rsas√°gban, amikor pedag√≥gusok f√°radts√°gr√≥l panaszkodtak, a „letorkol√≥”, egyszersmind irigyked√Ķ megjegyz√©seket: „Ugyan, ti csak ne panaszkodjatok! Ott van sz√°motokra az eg√©sz ny√°r, egy k√∂z√∂ns√©ges haland√≥val ellent√©tben ti kipihenhetitek magatokat, olyannyira, hogy a semmittev√©sbe bele is rokkanhattok!” N√©h√°ny hete, a Kossuth R√°di√≥ d√©lel√Ķtti m√Ľsor√°ban √ļjra el√Ķbukkant e t√©ma, √©s nagy meglepet√©semre a betelefon√°l√≥k t√∂bbs√©ge m√©g mindig a r√©gi, oly j√≥l ismert √°ll√°spontot id√©zte, amikor a nagyvak√°ci√≥ ker√ľlt sz√≥ba...

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 5. oldal
Federmayer Katalin
Tisztess√©gb√Ķl el√©gtelen
  
Feh√©r bl√ļz, kigombolt zak√≥, t√∂preng√Ķ gyerekarcok. Mint egy „rendes” √©retts√©gin. Hol mosolyogtam komolykod√≥ arcukat n√©zve, hol r√°juk sem tudtam n√©zni, mik√∂zben az √©retts√©git fel√ľgyel√Ķ tan√°r fontoskod√≥ szerep√©t j√°tszottam. Mik√∂zben a telev√≠zi√≥, a r√°di√≥, a lapok, az eg√©sz orsz√°g az „√©retts√©gi-botr√°nyt√≥l” hangos, azon kaptam magam, hogy bennem is felt√∂r a gyan√ļ.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 6. oldal

Kiss Viktória
Útravaló és érettségi
  
A idei k√∂z√©pfok√ļ beiskol√°z√°sr√≥l, az √ötraval√≥ Programr√≥l, √©s az √ļj √©retts√©gi rendszerr√Ķl is sz√≥ volt azon a m√°jus eleji sajt√≥t√°j√©koztat√≥n, melyen Magyar B√°lint oktat√°si miniszter, Sipos J√°nos helyettes k√∂zoktat√°si √°llamtitk√°r √©s Pongr√°cz L√°szl√≥, az OK√ČV f√Ķigazgat√≥-helyettese is megjelent.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 6. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Pedag√≥gusnapi kit√ľntet√©sek
  
Magyar B√°lint oktat√°si miniszter az idei pedag√≥gusnap alkalm√°b√≥l azoknak a pedag√≥gusoknak, akik √©letp√°ly√°jukkal kifejezt√©k elk√∂telezetts√©g√ľket a pedag√≥gus √©lethivat√°s mellett, kit√ľntet√©seket adom√°nyozott. A d√≠jakat j√ļnius 4-√©n az E√∂tv√∂s Lor√°nd Tudom√°nyegyetem aul√°j√°ban vehett√©k √°t a kit√ľntetettek.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 7. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Kármán Tódor-díj az oktatás támogatóinak
  
Az oktat√°si miniszter 10/2000. (VI. 8.) OM rendelet√©vel a magyarorsz√°gi oktat√°s, k√©pz√©s, feln√Ķttoktat√°s, tudom√°nyos kutat√°s √©rdek√©ben v√©gzett kiemelked√Ķ tev√©kenys√©g√©rt a gazdas√°gi √©let szerepl√Ķinek elismer√©s√©re K√°rm√°n T√≥dor-d√≠jat alap√≠tott.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 7. oldal
Bonifert M√°ria
K√©tciklus√ļ tan√°rk√©pz√©s itthon √©s Eur√≥p√°ban
  
A k√©tciklus√ļ k√©pz√©snek komoly hagyom√°nyai vannak az angolsz√°sz orsz√°gokban, de a tradicion√°lis du√°lis, azaz a f√Ķiskola-egyetem feloszt√°sra, a „porosz” modellre √©p√ľl√Ķ t√∂bbi eur√≥pai orsz√°gban, √≠gy Magyarorsz√°gon is vajmi kev√©s. Nem v√©letlen, hogy az √ļj elk√©pzel√©s hatalmas vit√°t v√°ltott ki, amit az √ļj fels√Ķoktat√°si t√∂rv√©ny v√©lhet√Ķen csillap√≠t.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 8. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
J√∂v√Ķtervez√©s tehets√©gekkel
A Professzorok az Eur√≥pai Magyarorsz√°g√©rt Egyes√ľlet idei programjai
  
M√°rciusban m√ļlt k√©t √©ve, hogy megalakult a Professzorok az Eur√≥pai Magyarorsz√°g√©rt Egyes√ľlet (PEM) azzal a c√©llal, hogy haz√°nk eur√≥pai integr√°l√≥d√°s√°nak felgyors√≠t√°sa √©rdek√©ben √∂sszefogja, mozg√≥s√≠tsa az orsz√°g fejl√Ķd√©snek elk√∂telezett sz√ľrke√°llom√°ny√°t, √©s – meg√Ķrizve f√ľggetlens√©g√©t – seg√≠tse a mindenkori korm√°ny munk√°j√°t.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 9. oldal
IHM
www.kepido.oszk.hu
  
A Magyarorsz√°g K√©pes T√∂rt√©nelmi Kronol√≥gi√°ja c√≠m√Ľ internetes adatb√°zis fejleszt√©s√©nek √ļjabb szakasza z√°rult le, melynek forr√°s√°t az Informatikai √©s H√≠rk√∂zl√©si Miniszt√©rium p√°ly√°zata biztos√≠totta. A magyar t√∂rt√©nelem nevezetes √©vsz√°maihoz, esem√©nyeihez 12 ezer k√©pet t√°rs√≠tottak a szerkeszt√Ķk.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 9. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Szöveges értékelés szoftverrel
  
A k√∂zoktat√°si t√∂rv√©ny szerint az id√©n el√Ķsz√∂r sz√∂vegesen √©rt√©kelik az els√Ķ oszt√°lyosokat minden magyar √°ltal√°nos iskol√°ban, ami bejelent√©sekor mind a sz√ľl√Ķk, mind a pedag√≥gusok k√∂r√©ben nagy ellen√©rz√©st v√°ltott ki. Az Oktat√°si Miniszt√©rium m√°jus v√©gi sajt√≥t√°j√©koztat√≥j√°n Magyar B√°lint arra h√≠vta fel a figyelmet, hogy ez a m√≥dszer lehet√Ķv√© teszi a gyerekek √©s a sz√ľl√Ķk √©rdemi t√°j√©koztat√°s√°t, az √°rnyalt min√Ķs√≠t√©st, √©s a t√©nyleges teljes√≠tm√©ny r√∂gz√≠t√©s√©t. Noha a miniszter elismerte: ez azonban l√©nyegesen megn√∂veli a pedag√≥gusokra h√°rul√≥ adminisztr√°ci√≥s feladatokat.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 9. oldal
Mihály Ildikó
Az EU-tags√°g els√Ķ √©v√©r√Ķl
  
A Tanuls√°gok √©s k√∂vetkeztet√©sek az EU-tags√°g els√Ķ √©v√©r√Ķl c√≠mmel rendezett √ľnnepi hangulat√ļ konferenci√°n – a MTESZ Sz√©kh√°zban, m√°jus 5-√©n – el√Ķsz√∂r az egy √©vvel ezel√Ķtti csatlakoz√°s eredm√©nyeinek √∂r√∂mteli sz√°mbav√©tel√©re ker√ľlt sor.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 10. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Miska bácsi játékaiból
  
Meg√©rkez√©skor a fi√ļk egy-egy orsz√°gnevet, a l√°nyok pedig egy-egy f√Ķv√°ros nev√©t kapj√°k. A t√°nc kezdete el√Ķtt a fi√ļk (az orsz√°gok) fennhangon elkezdik keresni a f√Ķv√°rosukat (a l√°nyokat)...

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 11. oldal
Nov√°k Imre
110 √©ves „di√°ksziget”
A palatáblás iskolától az internetes tudásbázisig
  
Sikeres k√∂z√©leti emberek, tud√≥sok, pszichol√≥gusok, szociol√≥gusok, √≠r√≥k, sz√≠n√©szek, √ļjs√°g√≠r√≥k, s√Ķt politikusok is koptatt√°k a XIII. ker√ľleti, hajdani Sziget utcai √°ltal√°nos iskola padjait. Az iskola m√°jusban √ľnnepelte fenn√°ll√°s√°nak 110 √©ves √©vfordul√≥j√°t, amelyet √ľnneps√©gsorozattal tett eml√©kezetess√© egykori √©s mai di√°kjai, tan√°rai, a sz√ľl√Ķk, sz√Ľkebb √©s t√°gabb k√∂rnyezete sz√°m√°ra – versenyekkel, m√Ľv√©szeti bemutat√≥kkal, ki√°ll√≠t√°ssal, el√Ķad√°ssorozattal, √∂regdi√°k- √©s tan√°rtal√°lkoz√≥kkal, nem utols√≥sorban a J√≥zsef Attila Sz√≠nh√°zban megtartott nagysiker√Ľ g√°lam√Ľsorral.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 12. oldal

Turi Zolt√°n
Európai pályázatok internetes technikája
  
Az els√Ķ eur√≥pai p√°ly√°zatok m√©g nem z√ļd√≠tott√°k a gyan√ļtlan magyar iskolavezet√Ķk √©s munkat√°rsaik nyak√°ba az √∂sszes nyugat-eur√≥pai k√∂vetelm√©nyt. Az els√Ķ Vil√°gbanki programban, vagy a szakk√©pz√©snek sz√≥l√≥ PHARE programban r√©sztvev√Ķknek m√©g nem kellett sz√°z oldalakat kit√∂lteni√ľk, l√©nyeg√©ben a nev√©hez m√©lt√≥an ink√°bb csak egy „seg√©ly ir√°nti k√©relmet” kellett csatolni. Hol vagyunk ma ett√Ķl, amikor egy HEFOP p√°ly√°zat anyag√°t szinte csak aut√≥val lehet sz√°ll√≠tani, egy k√©zbes√≠t√Ķ meg sem pr√≥b√°lkozhat a tov√°bb√≠t√°ssal! Persze, az√©rt m√©g nem minden EU-s p√°ly√°zat ilyen bonyolult s terjedelmes, szerencs√©re!

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 14. oldal
Kiss Viktória
A karatekölyök
  
„... Hargitay Robi nem az a t√©v√©n√©z√Ķ t√≠pus. Nem is lenne r√° ideje, hisz’ fiatal kora ellen√©re a feln√Ķtteket megsz√©gyen√≠t√Ķ iramban √©li az √©let√©t. Naponta √°tlagosan h√°rom-n√©gy √≥r√°t edz, de √ļgy t√Ľnik, ez meg se kottyan neki. Robesz, ahogy a n√Ķv√©re h√≠vja, ma korcsoportj√°ban orsz√°gos karatebajnok. Pedig √Ķ is csak onnan kezdte, ahonnan a t√∂bbiek: gyakorlatilag a null√°r√≥l...”

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 16. oldal

Leopold Györgyi
Tábori vakáció Рstartra készen
  
A gyereknek √∂r√∂m, a sz√ľl√Ķnek √ľr√∂m – √≠gy lehetne r√∂viden jellemezni ennek az id√Ķszaknak a l√©nyeg√©t. Tan√©v v√©g√©re elf√°radnak a gyerekek, a pedag√≥gusok is. Alig v√°rj√°k a szabads√°got, a kikapcsol√≥d√°st, a felh√Ķtlen sz√≥rakoz√°s idej√©t. A sz√ľl√Ķknek ez nem k√∂nny√Ľ id√Ķszak. Nem v√©letlen, hogy √©vr√Ķl √©vre vegyes √©rzelmekkel fogadj√°k a hossz√ļ sz√ľnid√Ķt. Nem mindenki tudja gond n√©lk√ľl megszervezni a gyerek nyaral√°s√°t. Ez√©rt ilyenkor az ism√©tl√Ķd√Ķ, visszat√©r√Ķ k√©rd√©s mindig ugyanaz: mi legyen a gyerekkel, esetleg gyerekekkel, ha t√∂bb iskol√°s is van a csal√°dban?

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 19. oldal
Gyarmati Szab√≥ √Čva
A t√°rsadalom lelkiismerete
Interj√ļ dr. Koncz Istv√°nnal, az Orsz√°gos Gyermekv√©d? Liga r√©gi-√ļj eln√∂k√©vel
  
√Čvek √≥ta alig lehetett hallani az Orsz√°gos Gyermekv√©d√Ķ Lig√°r√≥l, az ut√≥bbi h√≥napokban azonban egyre t√∂bb jel mutat arra, hogy berkein bel√ľl, a felsz√≠n alatt √ļjra megindult az √©let. Noha az idei gyermeknapon m√©g csak h√©be-h√≥ba tal√°lkozhattunk a nev√©vel, akkor is ink√°bb rendezv√©nyek, programok t√°mogat√≥jak√©nt, sem mint szervez√Ķk√©nt – holott √∂r√∂ks√©ge ez ut√≥bbira k√∂telezn√©. Ugyanis a m√ļlt sz√°zad elej√©n a Liga egyik megalap√≠t√≥ja, Karsai S√°ndor honos√≠totta meg a gyermeknap int√©zm√©ny√©t, amely siker√©vel fel√ľlm√ļlt minden rem√©nyt – igaz, ezzel le is v√°lt sz√ľl√Ķj√©r√Ķl, j√≥ ideje √∂n√°ll√≥, „feln√Ķtt” √©letet √©l. Dr. Koncz Istv√°n eln√∂k szerint – akit a k√∂zelm√ļltban v√°lasztott-er√Ķs√≠tett meg r√©gi-√ļj tiszts√©g√©ben a k√∂zgy√Ľl√©s – a gyermekv√©d√Ķ szervezet lassan kiker√ľl a hull√°mv√∂lgyb√Ķl, m√©g id√Ķben ahhoz, hogy 2006-ra, sz√ľlet√©s√©nek sz√°zadik √©vfordul√≥j√°ra talpra√°lljon, meger√Ķs√∂dj√∂n, csillaga r√©gi f√©ny√©ben ragyogjon. Az eln√∂kkel az √ļjraindul√°sr√≥l, a k√∂zeli √©s t√°voli tervekr√Ķl besz√©lget√ľnk, amelyekr√Ķl els√Ķk√©nt a Mentor olvas√≥i √©rtes√ľlhetnek.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 20. oldal

Boncnok
Kapcsolatn√©z√Ķ
  
Egy szerelmi t√∂rt√©netnek k√ľl√∂nb√∂z√Ķ szakaszai vannak. Francois Ozon leg√ļjabb mozija, az 5x2 egy fiatal p√°r – Marion √©s Gilles – √©let√©nek √∂t mozzanat√°n alapszik. A film k√ľl√∂nlegess√©ge, hogy a p√°r t√∂rt√©nete id√Ķben visszafel√© j√°tsz√≥dik. Vagyis a film elej√©n a v√°l√≥peres √ľgyv√©d el√Ķtt √ľlnek, valamivel „k√©s√Ķbb” gyerek√ľk sz√ľletik, ut√°na √∂sszeh√°zasodnak, „v√©g√ľl” megismerkednek.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 22. oldal
Boncnok
Lecsupaszított tragédia
  
√ögy gondolom, hogy mondjuk egy M√©dei√°t – az aktualiz√°lhat√≥s√°gon k√≠v√ľl – csakis akkor vesz el√Ķ egy sz√≠nh√°z, ha van a szerep elj√°tsz√°s√°ra alkalmas sz√≠n√©szn√Ķj√ľk. Nos, a Budapesti Katona J√≥zsef Sz√≠nh√°z innen n√©zve joggal √°ll√≠thatta sz√≠nre Euripid√©sz klasszikus√°t, mert t√°rsulatuk tagj√°nak mondhatnak egy olyan zseni√°lisan tehets√©ges sz√≠n√©szn√Ķt, mint amilyen Fullajt√°r Andrea. S a produkci√≥t megn√©zni m√°r csak az √Ķ feledhetetlen alak√≠t√°sa miatt is √©rdemes!

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 22. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Dr√°gak√Ķr√Ķl – k√©tszer
  
Valamikor tavasszal egy st√ļdi√≥besz√©lget√©st hallgattam a Kossuth r√°di√≥ban. Az aprop√≥t az √©ppen bez√°rt Monet ki√°ll√≠t√°s adta. Egyebek k√∂z√∂tt arr√≥l sz√≥lt a diskurzus, hogy vajon mi√©rt olyan kev√©s di√°k tekintette meg a leny√Ľg√∂z√Ķen gazdag √©s √©rdekes gy√Ľjtem√©nyt.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 23. oldal
Hegoczki Ferenc
Ifj√ļs√°gi s√°v az MTV-ben
  
A Magyar Telev√≠zi√≥ vezet√©se √∂nkritik√°t gyakorolt, amikor bel√°tta, hogy az m1-es csatorna m√Ľsorainak igen kev√©s gyerek √©s kamasz n√©z√Ķje van, pedig a nemzeti f√Ķad√≥nak k√∂teless√©ge ezt a c√©lcsoportot is megsz√≥l√≠tani a programjaival. Az MTV nem el√©gg√© nyitott a fiatalok ir√°ny√°ban. El√∂regedett a m√Ľsorszerkezet. A gyerekek ink√°bb m√°s csatorn√°k programjait keresik. Visszacsalogat√°suk az √°llami csatorn√°ra nem lesz k√∂nny√Ľ feladat.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 23. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Oszt√°lyf√Ķn√∂ki k√©pm√°s...
  
√ögy gondolom, sok-sok koll√©g√°m kem√©ny csat√°t v√≠vott nyolcadik oszt√°lyos tan√≠tv√°nyainak k√∂z√©pfok√ļ beiskol√°z√°sakor. Minden tan√©v hoz valami „√ļjdons√°got”, annak ellen√©re, hogy a k√∂telez√Ķ nyomtatv√°nyokon l√°tsz√≥lag nem v√°ltozik semmi az √©vsz√°mokon k√≠v√ľl...

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 26. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Nagypapa izgalma
  
Boldog vagyok, hogy meg√©ltem, √©s szorongok egyszerre, mert unok√°im szeptembert√Ķl megkezdik iskol√°s √©veiket...

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 27. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Ne drogozz! Gondolkozz! Sakkozz!
Bal√°zs-Di√°k Sakk-Kupa – j√ļnius 28?j√ļlius 7.
  
Bal√°zs-Di√°k Sakk-Kupa – j√ļnius 28–j√ļlius 7.
Mivel m√°r csak egy h√≥nap van h√°tra az √©v legnagyobb ifj√ļs√°gi sakkrendezv√©ny√©ig, szeretn√©nk √∂sszefoglalni az eddigi esem√©nyeket √©s szeretn√©nk egy r√∂vid t√°j√©koztat√°st adni a v√°rhat√≥ programokr√≥l.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 27. oldal
Mayer József
Ballag√°s egy Sziltop-iskol√°ban
  
A SZILTOP Oktat√°si Kht. szervez√©s√©ben ny√≠lt m√≥d √©s lehet√Ķs√©g arra, hogy a k√∂z√©piskolai program eljuthasson egy olyan ter√ľletre, ahol egy√©bk√©nt csak nagy neh√©zs√©gek √°r√°n lehetett volna ezt a k√©pz√©si programot e tanul√≥k sz√°m√°ra el√©rhet√Ķv√© tenni. A megtett √ļtr√≥l besz√©lgett√ľnk a ballag√°st k√∂vet√Ķen az iskola vezet√Ķivel √©s di√°kjaival.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 28. oldal

Adamikné dr. Jászó Anna
...nem semmi!
  
Manaps√°g mindenki angolul tanul, elmondhat√≥, hogy sok embernek van nyelvvizsg√°ja. A nagyobb c√©gek bizony√°ra alkalmaznak angolul tud√≥ √©s nemcsak fecseg√Ķ, hanem ford√≠t√°sra is k√©pes munkat√°rsakat. M√©gis, amit olykor a ford√≠t√°sokban √©szlel az ember, az nem semmi!

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 29. oldal
Leopold Györgyi
Gyermekbar√°t iskolab√ľf√©k
  
Eur√≥pa legbetegebb nemzete a magyar – a statisztikai adatok szerint. Ennek a statisztik√°nak az igazol√°sa m√°r kora gyermekkorban, a kisiskol√°sok eg√©szs√©gtelen √©tkez√©s√©vel elkezd√Ķdik, amit csak tet√©z, hogy keveset mozognak. Ezerb√Ķl √∂tven di√°k elh√≠zott. A k√∂zelm√ļltban konferenci√°t rendeztek az iskolai √©tel- √©s italautomat√°k, tov√°bb√° a b√ľf√©k √ľzemeltet√©s√©vel, az iskolai gyermek√©tkeztet√©s eg√©szs√©gesebb√© t√©tel√©vel kapcsolatos k√©rd√©sekr√Ķl.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 30. oldal

Hegoczki Ferenc
K√°ros sug√°rz√°s – n√∂vekv√Ķ agresszivit√°s
  
Robban√°sszer√Ľ fejl√Ķd√©st tapasztalunk a sz√°m√≠t√°stechnika, az informatika √©s sz√≥rakoztat√≥ k√©sz√ľl√©kek vil√°g√°ban. Otthoni √©s munkahelyi √©let√ľnkben egyar√°nt jelent√Ķs szerepet j√°tszik a telev√≠zi√≥, a r√°di√≥, a vide√≥ √©s a sz√°m√≠t√≥g√©p, a mobiltelefonr√≥l nem is sz√≥lva – valamelyik (vagy mindegyik) mindig be van kapcsolva. Haszn√°latuk k√∂zben aligha gondolunk arra, hogy k√°ros hat√°suk is lehet. Egy felm√©r√©s szerint e k√©sz√ľl√©kek t√∂bbs√©g√©t a 10–18 √©vesek 80 sz√°zal√©ka haszn√°lja otthon √©s/vagy az iskol√°ban.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 31. oldal
Wéber Erika
Egy√ľtt k√∂nnyebb ellen√°llni
  
M√°jus 28-√°t vil√°gszerte Doh√°nyz√°sellenes Vil√°gnapk√©nt tartj√°k sz√°mon. Egy budapesti √°ltal√°nos iskola tantest√ľlet√©b√Ķl a k√∂zelm√ļltban tizen√∂ten csatlakoztak ahhoz a doh√°nyz√°sleszoktat√≥ programhoz, melyet a csepeli sz√©khely√Ľ Emp√°tia Biomed Gy√≥gycentrum ind√≠tott dr. Moln√°r Gy√∂rgy igazgat√≥-f√Ķorvos ir√°ny√≠t√°s√°val, szem√©lyre szabott m√≥dszerrel, a biorezonanci√°s gy√≥gym√≥d seg√≠ts√©g√©vel. K√≠v√°ncsiak voltunk, mi motiv√°lta a pedag√≥gusokat arra, hogy k√∂z√∂sen jelentkezzenek a ter√°pi√°ra.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 32. oldal

Orgoványi Anikó
Ak√°r egy kavics
  
T√°borozni sokf√©lek√©ppen lehet. Van olyan t√°bor, melynek c√©lja mind√∂ssze a tan√©v sor√°n felgy√ľlemlett fesz√ľlts√©g levezet√©se, melyet sportol√°ssal, f√ľrd√Ķz√©ssel, vet√©lked√Ķkkel f√Ľszereznek a szervez√Ķk. √Ām egyre nagyobb az ig√©ny arra, hogy a kellemest a hasznossal √∂tv√∂zve, testi-lelki-szellemi kaland is legyen a t√°bor. Olyan id√Ķt√∂lt√©s, mely amellett, hogy p√≥tolja az √©v sor√°n elhaszn√°lt energi√°t, hoszsz√ļ t√°v√ļ hat√°ssal van a r√©sztvev√Ķ szeml√©let√©re. J√°tszva tan√≠t, szel√≠d m√≥dszerekkel nevel. Ilyen a k√∂rnyezeti t√°bor is.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 34. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Kutya-egyszer√Ľ...
  
Biztos, hogy mindannyian m√©rgel√Ķdt√ľnk m√°r az elhagyott kutyapiszok miatt. Sz√°mtalan esetben a j√°rd√°n ugr√°ndozva ker√ľlgetj√ľk a „tapos√≥akn√°kat”, n√©ha nem sok sikerrel. Egyikre-m√°sikra v√©letlen√ľl r√°l√©pve, sokan azonnal „robbanunk” – a d√ľht√Ķl.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 34. oldal

Gigi
Cselekv√Ķ szeretet
  
Miskolcon, az egyik H√°l√≥-mozi (drogprevenci√≥s) programon pedag√≥gusokkal besz√©lgettem. Pesti koll√©g√°ikhoz hasonl√≥an, egy r√©sz√ľk t√ļlz√≥nak min√Ķs√≠tve az iskolai „drogvesz√©lyt,” elhat√°rol√≥dott t√Ķle, m√°s r√©sz√ľk viszont √Ķszinte k√©ts√©gbees√©ssel k√©rt tan√°csot, hogy mit tegyen, ha a gyerek „gyan√ļss√°” v√°lik. Egy tan√°rn√Ķ a csoportb√≥l kiv√°lt nyugodt der√Ľj√©vel, tenni akar√°s√°val √©s felk√©sz√ľlts√©g√©vel.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 36. oldal
Gede M√°rton
Zaira életre kel
  
Amikor f√°rad az ember valamely √©rtekezleten, szinte friss√≠t√Ķ √∂r√∂m, ha egy t√°rsa √©szreveszi – √©s egy figyelmetkelt√Ķ dologgal kedveskedik. √ćgy voltam Gy√Ķr√∂tt a k√∂zelm√ļltban, a Hatty√ļ Fogad√≥ban rendezett hat√°ron t√ļli magyar nyugd√≠jasok tal√°lkoz√≥j√°n, amelyen a hazai mozgalom tiszts√©gvisel√Ķi voltak a h√°zigazd√°k.

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 37. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Hangulatalapozó vakációra...
  
„A csend az √∂r√∂kk√©val√≥s√°g alkot√≥r√©sze. A vil√°g elm√ļlik, de a csend megmarad, az√©rt √©rezz√ľk azt, hogy m√©rhetetlen er√Ķ √©s el nem √©rhet√Ķ b√∂lcsess√©g rejlik a csendben.”

Mentor - 2005/5-6. sz√°m – 38. oldal
© 1998-2007 WWW.MENTORMAGAZIN.HU – A megķjult Mentor Magazin honlapja. IMPRESSZUM
A honlap anyagai szabadon letŲlthetűk. A kŁlŲnleges jogokat kŁlŲn jelezzŁk.
AdminisztrŠtor: admin@mentormagazin.hu. A szerkesztűsťg cŪme: info@mentormagazin.hu