Mentor Magazin - 1118 Budapest, Ménesi út 11-13. - Telefon/fax: 269-2730 - Telefon: 301-0077      Belépés - Regisztráció - 2017. szeptember 20., szerda
FŐOLDAL RÓLUNK HÍREK PROGRAMAJÁNLÓ A MAGAZIN ARCHÍVUM MÉDIAAJÁNLAT PARTNEREINK
ARCHÍVUM 
Ugrás a legutóbbi kommentekhez!
Keresés ebben a rovatban
Az archívum lapszámai
Az archívum laprovatai
A lap szerzői

A megnyitott lapszám: Támpont - 2005/5-6. szám
Támpont, 2005/5-6. szám 
Domokos Zsuzsa
Az olvasás ideje
  
Egyre több olyan gyermekes család van, amelynek könyvekre egyáltalán nincs pénze, sőt még lapokat sem járat. Biztos vagyok benne, hogy nemcsak a gimnazisták és egyetemisták látogatnák szívesen a községi, városi, körzeti, kerületi könyvtárakat, ha nyáron is nyitva lennének. Főképp, ha a magyartanár az utolsó órát arra használná fel, hogy nyári, pihentető, nem kötelező, hanem divatos bestsellereket ajánlana tanítványai figyelmébe!

Támpont - 2005/5-6. szám – 1. oldal
Viharos (tan)évet zárt a TVOT
  
A Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete (TVOT) április végén, az Apáczai Kiadó budapesti központjában tartotta „tanévzáró
közgyűlését”, amelyen dr. Koller Lászlóné elnöki beszámolójában az elmúlt esztendőt a testület életének legviharosabb időszakaként említette. Ehhez hasonlót csak megalakulásuk idejében éltek át,
amikor kiderült, hogy a tőkeszegény kiadók állami támogatás nélkül nem tudják legyártani a szükséges tankönyveket, hitelt pedig állami kezességvállalás nélkül nem kapnak.

Támpont - 2005/5-6. szám – 3. oldal

HÍD valóság és iskola között
  
Megnyerhetők-e a fiatalok a nyomtatott sajtó számára? A kérdést másképpen is föl lehet tenni: ma, az Internet, a videók, a sokcsatornás televíziók, a mobiltelefonok világában egyáltalán kézbe vesznek-e újságot – nem magazint, hanem klasszikus újságot, hírlapot – a tízen- és huszonévesek?

Támpont - 2005/5-6. szám – 5. oldal
IHM
A digitalizált „Jancsó”
  
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium digitális tananyagfejlesztési pályázatának keretében elkészült a http://www.jancso.film.hu, Jancsó Miklós filmművészetét bemutató oldal. Az IHM Nemzeti Digitális Adattár Programjának keretében megvalósult a Magyar Mozgókép Közalapítvány filmes internetes stratégiája, amelynek részeként elindult ez első hazai filmtörténeti adatbázis és portál http://www.filmtortenet.hu címen.

Támpont - 2005/5-6. szám – 5. oldal

Szili Hajnalka
„Ami megérint téged, engem”
  
A Nemzeti Tankönyvkiadó a KID-program kertében jelentette meg először 2004-ben az Irodalmi ikerkönyvek sorozatának első „ikerpárját”, az 5. osztályosoknak szóló tankönyvet és szöveggyűjteményt. A Tóth Krisztina-Valaczka András szerzőpáros régi-új formára, egyszersmind régi-új módszerre próbálja ráirányítani a tanárok figyelmét, s meghódítani a kisiskolásokat az irodalom, az olvasás számára.

Támpont - 2005/5-6. szám – 6. oldal
Domokos Zsuzsa
Mérni a mérhetetlent
  
Világszerte nagy vita folyik arról, hogy árt-e vajon a keresztény gyerekeknek, ha elolvassák a Harry Pottert. Az erről szóló érdekes tanulmány – benne a válasszal – Kamarás István Olvasásügy című tanulmánykötetében jelent meg.

Támpont - 2005/5-6. szám – 7. oldal

Csík Endre
Költészet mindennapokra
  
Ki tudná megszámolni, hogy életünk során hányféleképpen kerülünk kapcsolatba egy-egy verssel – hány élethelyzet, hány szerep, hány körülmény teremtheti meg a találkozást. Alföldy Jenő: Arany öntudat című tanulmánykötete erre önmagában is több lehetőséget kínál az olvasó számára.

Támpont - 2005/5-6. szám – 8. oldal
Federmayer Katalin
Beavatási szertartás tanároknak
  
A Krónika Nova kiadó nemrégiben egy riportkötettel lepte meg a hazai pedagógus társadalmat. Gordon Győri János, a kiadvány szerkesztője az elmúlt évek legnevesebb magyartanáraival készített riportjait fűzte egy csokorba A magyartanítás mestersége – mestertanárok a magyartanításról című kiadványában. Tíz élet, tíz szakmai pályafutás – megannyi sajátos fordulattal, de mindig ugyanazzal a végső summázattal: tanítani szép és nemes misszió.

Támpont - 2005/5-6. szám – 9. oldal

Farnady Katalin
Több mint térkép
  
A történelem tér-idő koordináták nélkül nem értelmezhető. E két „egyenes” közé rendeződnek az események, elvek, személyek – vagyis mindaz, amit a történelemről tudnunk kell. Ezért különösen fontos, hogy a gyerekek a történelemtankönyv mellé olyan segédeszközöket is kézhez kapjanak, melyek megkönnyítik tájékozódásukat. E feladatnak tesz igen magas szinten eleget a Nemzeti Tankönyvkiadó most megjelent, az általános iskolások számára készített történelematlasza.

Támpont - 2005/5-6. szám – 10. oldal
Miskolczi Martina
A képi analfabétizmus ellen
  
„Ez a könyv, bár gyakran szól a hivatásos vizuális kommunikációs eszközökről, technikákról, elsősorban olyan látás- és magatartáskultúrát kíván a művelt, az esztétikai értékek iránt érzékeny, kulturált tanárok segítségével terjeszteni, amely nélkül sem hivatásos, sem társadalmi tevékenység, sem igényes, teljes értékű magánélet nem lehetséges” – ebben öszszegezhető a szerző legfontosabb törekvése.

Támpont - 2005/5-6. szám – 11. oldal

Szabó László
Kalandozások a matematikában
  
A Nemzeti Tankönyvkiadó nagyszabású vállalkozása – egy új matematika tankönyvcsalád első nemzedékének megjelentetése az általános iskola felső tagozatában – biztató jeleket mutat. Első lépésként az 5. osztályosok számára adták ki a tankönyvet, a munkafüzetet, a feladatgyűjteményt és a tanári kézikönyvet. A folytatás biztosított, a 6., 7. és 8. osztályos tankönyvcsalád is készül, folyamatosan jelentetik majd meg.

Támpont - 2005/5-6. szám – 12. oldal
Csík Endre
Tálcán kínált csodák
  
Valóban: a könyv borítóján úgy fest ez a tág világ, mintha egy tarka, díszes tálca volna. Rajta a bárány, a farkas, a róka, a nyúl, a bagoly s mind a közismert állat mesefigurák. Középen pedig a csodavár erkélyéről a címzett, az 5-7 éves kisgyerek tekint körbe. Megkapó, hogy ide tart egy katicabogarat követve a csacsi is.

Támpont - 2005/5-6. szám – 13. oldal

Róbert Péter
Palóc mese-beszéd
  
Sajnos a mai gyermekek életéből a népmesét a tájnyelvvel együtt egyre inkább kiszorítja a televízió és a számítógép. Már csak ezért is nagy örömet okoz felnőttnek és gyereknek egyaránt az Allprint Kiadó Palóc
mese-beszéd című kiadványa, amelynek 16 válogatott meséje betűvel, képpel, hanggal ad ízelítőt a palóc mesekincsből – folytatva a nagy sikerű Székely mese-beszéd című előző kiadványának hagyományait.

Támpont - 2005/5-6. szám – 14. oldal
Földes Petra
KOMP-pal könnyebb (lenne?)
  
Az iskolateremtő pedagógiai műhelyeknek – a folyamatos pedagógiai fejlesztő munka, s nem utolsósorban az elkerülhetetlen létharcok közepette – gyakran nem marad idejük, energiájuk és késztetésük arra, hogy tapasztalataikat a pedagógiai nyilvánosság elé tárják. Ezért külön öröm, amikor egy szellemi és gyakorlati műhely munkájának írásos tanúságaiból egy egész breviáriumra való gyűlik össze.

Támpont - 2005/5-6. szám – 15. oldal

Mihály Ildikó
Pályázni tudni kell!
  
Már eddig is megtapasztalhattuk, a jövőben pedig mind inkább tudomásul kell vennünk azt, hogy a fejlesztések, kezdeményezések megvalósításához főként pályázatok útján lehet támogatást szerezni, különösen
EU-forrásokból. Pályázni azonban tudni kell! Szerencsére, egyre inkább a hogyanját is meg lehet tanulni – nemcsak felkészítő tanfolyamokon, hanem immár könyvből is.

Támpont - 2005/5-6. szám – 17. oldal
© 1998-2007 WWW.MENTORMAGAZIN.HU – A megújult Mentor Magazin honlapja. IMPRESSZUM
A honlap anyagai szabadon letölthetők. A különleges jogokat külön jelezzük.
Adminisztrátor: admin@mentormagazin.hu. A szerkesztőség címe: info@mentormagazin.hu