Mentor Magazin - 1118 Budapest, Mťnesi ķt 11-13. - Telefon/fax: 269-2730 - Telefon: 301-0077      Belťpťs - RegisztrŠciů - 2018. augusztus 20., hťtfű
F’OLDAL R”LUNK HÕREK PROGRAMAJŃNL” A MAGAZIN ARCHÕVUM M…DIAAJŃNLAT PARTNEREINK
A MAGAZIN 
UgrŠs a legutůbbi kommentekhez!
Keresťs ebben a rovatban
A lap szŠmai
A lap rovatai
A lap szerzűi

A megnyitott lapszŠm: Mentor - 2008/11-12. sz√°m
Mentor, 2008/11-12. sz√°m 
F. K.
Konferencia a biztonságos iskoláért
  
Nem kisebb feladat h√°rult az Oktat√°skutat√≥ √©s Fejleszt√Ķ Int√©zetre (OFI-ra), mint az Oktat√°si √©s Kultur√°lis Miniszt√©rium √°ltal ez √©v tavasz√°n meghirdetett ‚ÄěBiztons√°gos iskol√°√©rt‚ÄĚ projekt megszervez√©se. Elk√©pzel√©s√ľk szerint az iskolai agresszi√≥ elleni v√©dekez√©st k√©t ponton lehet megragadni: a megel√Ķz√©ssel, illetve a m√°r adott konfliktusok eset√©n azok meg-, √©s felold√°s√°val. Ennek √©rdek√©ben a megel√Ķz√©st konferenci√°k szervez√©s√©vel √©s a j√≥ gyakorlatok √∂sszegy√Ľjt√©s√©vel, a m√°r kialakult konfliktusok kezel√©s√©t pedig az OFI keretein bel√ľl kidolgozott alternat√≠v vitarendez√©si m√≥dszerek n√©pszer√Ľs√≠t√©s√©vel k√≠v√°nj√°k szolg√°lni.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 12. oldal
S√°ri Zsuzsa
Dobbantó az életbe
Új pedagógiai program kallódó fiataloknak
  
A Dobbant√≥ olyan pedag√≥giai program kidolgoz√°s√°ban √©s megval√≥s√≠t√°s√°ban ny√ļjt seg√≠ts√©get szakiskol√°k sz√°m√°ra, mellyel a hagyom√°nyos iskolai k√©pz√©sben kudarcot √°t√©lt fiatalok tanul√°si sikereket √©rhetnek el. Olyan fiatalokr√≥l van sz√≥, akik a tank√∂telezetts√©g el√Ķtt lemorzsol√≥dtak az iskol√°kb√≥l √©s szakk√©pzetts√©g, munka n√©lk√ľl teng√Ķdnek. A program ezeknek a kall√≥d√≥ fiataloknak a felkutat√°s√°t, valamint az oktat√°sba val√≥ √ļjraintegr√°l√°s√°t t√Ľzte ki c√©lul, valamint azt, hogy folytathass√°k tanulm√°nyaikat, szerezzenek szakm√°t, s v√©g√ľl tal√°lj√°k meg hely√ľket a munkaer√Ķpiacon ‚Äď √©s az √©letben. A Dobbant√≥ programot a Fogyat√©kos Szem√©lyek Es√©lyegyenl√Ķs√©g√©√©rt K√∂zalap√≠tv√°ny (FSZK) ind√≠totta be az Oktat√°si √©s Kultur√°lis Miniszt√©rium t√°mogat√°s√°val ‚Äď s egyel√Ķre 15 p√°ly√°zati √ļton kiv√°lasztott szakiskola vesz r√©szt benne, amelyek t√≠zmilli√≥ forintos t√°mogat√°st kapnak a v√°llalt √ļj program int√©zm√©nyi megval√≥s√≠t√°s√°hoz.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 13. oldal

Kerényi Kata
Mit√Ķl ‚Äěz√Ľr√∂s‚ÄĚ?
  
Mostan√°ban gyakran halljuk, hogy szaporodnak a t√°rsadalmi fesz√ľlts√©gek √©s ezek begy√Ľr√Ľztek az oktat√°si int√©zm√©nyekbe is: egyre t√∂bb a fiatalkor√ļak k√∂r√©ben elk√∂vetett er√Ķszakos cselekedet, ami nem ritk√°n az iskol√°ban t√∂rt√©nik. Az aggaszt√≥ jelens√©g arra k√©sztette a seg√≠t√Ķ szakm√°k k√©pvisel√Ķit, hogy egy konferencia keret√©ben ossz√°k meg egym√°ssal a tapasztalataikat √©s k√∂z√∂sen keressenek megold√°st a helyzetre. 2008. november 13-√°n teh√°t fontos megbesz√©l√©s helysz√≠n√©v√© v√°lt a Z√∂ld Kakas L√≠ceum: a r√©sztvev√Ķk k√∂z√∂tt olyan neves szem√©lyis√©gek tett√©k tisztelet√ľket, mint G√∂ncz√∂l Katalin szak√°llamtitk√°r, T√∂rzs Edit az Igazs√°g√ľgyi Hivatal, Fellegi Borb√°la az Orsz√°gos Kereskedelmi Sz√∂vets√©g k√©pviselet√©ben, Kajos L√°szl√≥, a hazai szakk√©pz√©s meghat√°roz√≥ alak√≠t√≥ja, Braun J√≥zsef, az MH L√≠ceum Alap√≠tv√°ny vezet√Ķje √©s k√∂zel harminc, oktat√°si √©s szoci√°lis ter√ľleten dolgoz√≥, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkez√Ķ szakember.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 14. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
A j√∂v√Ķ itt √©p√ľl, ma
Innovat√≠v tan√°ri kompetenciak√∂zpont a BMF ‚Äď en
  
A Budapesti M√Ľszaki F√Ķiskol√°n (BMF) november 25-√©n avatt√°k fel az orsz√°g harmadik innovat√≠v tan√°ri kompetenciak√∂zpontj√°t, amely a Microsoft Magyarorsz√°g t√°mogat√°s√°val sz√ľletett meg. A szoftverc√©g ‚ÄúT√°rs a tanul√°sban‚ÄĚ (Partners in Learning) programj√°nak keretein bel√ľl l√©trehozott els√Ķ szakmai m√Ľhelyt 2004-ben az ELT√Č-n, a m√°sodikat 2007-ben a Szegedi Egyetemen adt√°k √°t. Ezeknek az innovat√≠v k√∂zpontoknak a legf√Ķbb c√©lja az, hogy j√≥ p√©ld√°kat √©s √∂tleteket, tippeket √©s tr√ľkk√∂ket mutassanak be a tan√°r szakos hallgat√≥knak arr√≥l, hogy a sz√°m√≠t√≥g√©p mik√©nt tudja t√°mogatni a tanul√°s-tan√≠t√°s folyamat√°t. A k√∂zpont c√©lja egyben az is, hogy olyan kutat√°sok helysz√≠ne legyen, ahol az IKT (info-kommunik√°ci√≥s technol√≥gia) hat√©konys√°g√°t vizsg√°lj√°k a hallgat√≥k. A korszer√Ľ szakmai m√Ľhely a f√Ķiskola Tan√°rk√©pz√Ķ √©s M√©rn√∂kpedag√≥giai K√∂zpontj√°nak b√ľszkes√©ge ‚Äď mondja a f√Ķigazgat√≥, T√≥th B√©l√°n√© dr., akit az el√Ķzm√©nyekr√Ķl √©s arr√≥l k√©rdezt√ľk, hogyan tudj√°k az orsz√°g egyik legmodernebb tan√≠t√°si k√∂zpontj√°t a pedag√≥gusk√©pz√©s szolg√°lat√°ba √°ll√≠tani.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 16. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Keresett szakm√°k ‚Äď meg√ļjul√≥ mesters√©gek
  
Ha ma egy csal√°dban sz√≥ba ker√ľl a gyerek p√°lyav√°laszt√°sa, tov√°bbtanul√°sa, szinte kiz√°r√≥lag olyan √ļj, ‚Äěmen√Ķ‚ÄĚ szakm√°k ker√ľlnek sz√≥ba, amelyek a j√∂v√Ķt id√©zik, √©s term√©szetesen j√≥l meg lehet √©lni bel√Ķl√ľk. Sokan ‚Äěl√°tatlanban‚ÄĚ elutas√≠tanak olyan mesters√©geket, amelyekr√Ķl m√©g mindig a r√©gi, kedvez√Ķtlen k√©p √©l. Ezek k√∂z√© tartoznak p√©ld√°ul a hi√°nylist√°ra felker√ľlt r√©gi eszterg√°lyos vagy g√©plakatos, villanyszerel√Ķ szakm√°k, amelyek m√°ra gy√∂keresen √°talakultak, hiszen m√Ľvel√Ķiknek a korszer√Ľ technika alkalmaz√°s√°ra kell felk√©sz√ľlni√ľk. Kevesen tudj√°k, hogy ezek a szakm√°k ma biztos befut√≥k a munkaer√Ķpiacon, mivel j√≥val nagyobb az ipar ig√©nye r√°juk, mint ah√°nyan a szakiskol√°kban v√©geznek. A Nemzeti Szakk√©pz√©si √©s Feln√Ķttk√©pz√©si Int√©zet keret√©ben imm√°r m√°sodik szakasz√°nak k√∂zep√©n tart√≥ Szakiskolai Fejleszt√©si Program els√Ķsorban a szakm√°k tananyag√°nak meg√ļj√≠t√°s√°t, tan√≠t√°s√°nak jobb felt√©teleit, korszer√Ľ eszk√∂z√∂k beszerz√©s√©t teszi lehet√Ķv√© az iskol√°k sz√°m√°ra. Azt a tantest√ľletekre b√≠zza, hogy az √ļj lehet√Ķs√©geket mik√©nt haszn√°lj√°k fel, azokat hogyan ismertetik meg min√©l sz√©lesebb k√∂rben, s nyernek meg mind t√∂bb di√°kot olyan meg√ļjul√≥ mesters√©geknek, amelyekre √©get√Ķen sz√ľks√©ge van a gazdas√°gnak. Riportunkban egy p√©csi √©s egy kecskem√©ti iskola gyakorlat√°n kereszt√ľl mutatjuk be, hogyan tud v√°laszolni k√©t, nagy szakk√©pz√©si hagyom√°nnyal rendelkez√Ķ int√©zm√©ny a kor kih√≠v√°saira ‚Äď √©rt√©keinek meg√Ķrz√©s√©vel.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 22. oldal
Matykó Károly
‚ÄěA legjobb marketing az oktat√°s‚ÄĚ
‚Äď √°ll√≠tja Szalai Ferenc, a MAFITUD k√©pvisel√Ķje
  
A MAFITUD, azaz a Magyar Fiatal Tud√≥sok T√°rsas√°ga legut√≥bbi, n√°daslad√°nyi tal√°lkoz√≥j√°n az internetnek a tudom√°nyos munk√°ban t√∂rt√©n√Ķ felhaszn√°l√°s√°r√≥l besz√©lt Szalai Ferenc, aki kezdetekt√Ķl a fiatal tud√≥sok t√°rsas√°g√°nak tagja. Sz√≠nes, √©lvezetes el√Ķad√°sban besz√©lt arr√≥l, hogy mit √©s hogyan √©rdemes felhaszn√°lni egy, tal√°n m√©g k√∂z√©piskol√°s √©veiben j√°r√≥ fiatalnak a webes fel√ľletr√Ķl tudom√°nyos munk√°ja c√©ljaira, illetve milyen magatart√°s a legmegfelel√Ķbb, hogy el is √©rje c√©lj√°t. Azaz a kooper√°ci√≥ lehet√Ķs√©geit ki√©p√≠tse, szakmai eredm√©nyeit figyelemfelkelt√Ķ m√≥don tegye k√∂zz√©, √©s t√°mogat√≥kat szerezzen, vagy egyszer√Ľen csak rokonszenves kutat√≥ benyom√°s√°t tegye a szakemberekre. Err√Ķl √©s az √°ltala kidolgozott m√≥dszerr√Ķl k√©rdezte √Ķt lapunk munkat√°rsa.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 26. oldal

Adamikné dr. Jászó Anna
Celebek harmincadj√°ra ker√ľlt√ľnk?
  
Ezt a sz√≥j√°t√©kos c√≠met Kolt√≥i √Ād√°m koll√©g√°m tal√°lta ki, az egyik r√∂gt√∂nz√©si t√©ma volt a tizedik Kossuth-sz√≥nokversenyen. Benne van a celeb √ļjonnan keletkezett f√Ķn√©v, mely r√∂vid√≠t√©s az angol celebrated ‚Äôh√≠res, neves, nevezetes, nagyh√≠r√Ľ‚Äô tkp. ‚Äô√ľnnepelt‚Äô jelent√©s√Ľ igen√©vb√Ķl; s benne van egy r√©gi sz√≥l√°sunk, az ‚Äěebek harmincadj√°ra ker√ľl‚ÄĚ, vagyis ha ebek harmincadj√°ra ker√ľl√ľnk, akkor igencsak rossz helyzetben vagyunk, szinte a pusztul√°s fenyeget benn√ľnket. K√©rdezem teh√°t: val√≥ban celebek harmincadj√°ra ker√ľlt√ľnk; val√≥ban √°rtalmasak a celebes √©s egy√©b magamutogat√≥s, kibesz√©l√Ķs m√Ľsorok?

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 28. oldal
Leopold Györgyi
A professzor Príma-díja
A megel√Ķz√©s, az iskolai felk√©sz√≠t√©s √©leteket menthet
  
Dr.K√°sler Mikl√≥s seb√©sz, onkol√≥gus, egyetemi tan√°r december 5-√©n vette √°t a magyar szellemi √©let kiv√°l√≥s√°gainak elismer√©s√©re l√©trehozott Prima Primissima D√≠j Pr√≠ma-d√≠j√°t a magyar tudom√°ny kateg√≥ri√°j√°ban. A r√°k kutat√°s√°ban √©s gy√≥gy√≠t√°s√°ban Szegeden, majd Budapesten, illetve az √°ltala 16 √©ve vezetett Orsz√°gos Onkol√≥giai Int√©zetben el√©rt eredm√©nyei √©s gy√≥gyult betegei terjesztett√©k fel √Ķt a rendk√≠v√ľli c√≠mre. Kimagasl√≥ √©rdemeket szerzett √ļj kezel√©si elj√°r√°sok kidolgoz√°s√°ban, a r√°khal√°loz√°s visszaszor√≠t√°s√°ban, a rendszeres vizsg√°latok megszervez√©s√©ben, a betegs√©gmegel√Ķz√©sben ‚Äď nemzeti r√°kkontroll-programj√°nak kidolgoz√°s√°val. Mindennek jelent√Ķs√©ge akkor √©rezhet√Ķ igaz√°n, ha tudjuk, hogy a statisztikai adatok szerint (a WHO egys√©ges adatfelv√©tele alapj√°n a sz√°zezer lakosra jut√≥ r√°khal√°loz√°s tekintet√©ben) vezet√Ķ helyen √°llunk az eg√©sz vil√°gon. Ugyancsak az Eg√©szs√©g√ľgyi Vil√°gszervezet progn√≥zisa, hogy 2035-re a vil√°g lakoss√°g√°nak fel√©t √©rintik majd a daganatos megbeteged√©sek ‚Äď haz√°nkat is. Ez ellen csak nagyszab√°s√ļ nemzeti √∂sszefog√°ssal, kidolgozott betegs√©gmegel√Ķz√©si strat√©gi√°val lehet felvenni a harcot, amelyben az eg√©szs√©g√ľgyi szakemberek mellett az oktat√°snak is kiemelt szerepe van, nem utols√≥sorban a m√©di√°nak, amely a felvil√°gos√≠t√°sban √©s az inform√°ci√≥k terjeszt√©s√©ben seg√≠thet. A professzor Pr√≠ma-d√≠ja egy√ļttal elismer√©se annak, hogy halaszthatatlanul tenni, cselekedni kell.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 30. oldal

M.M.
Junior Príma Díj, másodszor
az oktatás iránt elkötelezett tíz tehetséges fiatalnak
  
M√°sodik alkalommal d√≠jazta a Prima Primissima Alap√≠tv√°ny √©s a Vodafone Magyarorsz√°g az oktat√°s ir√°nt elk√∂telezett fiatalok munk√°ss√°g√°t. A Junior Prima-d√≠jat ebben a kateg√≥ri√°ban minden √©vben t√≠z, 30 √©v alatti fiatal tehets√©gnek √≠t√©lik oda. ‚ÄěAz oktat√°s kiemelten fontos ter√ľlet, melyre meg√©ri nagy hangs√ļlyt fektetni, hiszen haz√°nk siker√©nek kulcsa a tan√°rok, nevel√Ķk kez√©ben van ‚Äď mondta dr. Beck Gy√∂rgy, a Vodafone Magyarorsz√°g vez√©rigazgat√≥ja a d√≠j√°tad√≥ √ľnnepi esem√©ny√©n, amelyet st√≠lusosan a ferencv√°rosi Domin√≥ √Āltal√°nos Iskol√°ban (vagy ahogyan sokan ismerik, a Lenhoss√©k utcai iskol√°ban) szerveztek meg. A sz√≠nhely egyben azt is hangs√ļlyozta, hogy a Vodafone Magyarorsz√°g felel√Ķs nemzetk√∂zi nagyv√°llalatk√©nt a h√°tr√°nyos helyzet√Ľ gyerekekkel foglalkoz√≥ iskol√°t a j√∂v√Ķh√∂z vezet√Ķ √ļt egyik jelk√©pek√©nt v√°lasztotta. Nem v√©letlen, hogy az a t√≠z tehets√©ges fiatal, akik megkapt√°k az idei √©v Junior-Pr√≠ma-d√≠jait, valamennyien olyan ter√ľleten szereztek elismer√©st, amelyeken ma nagyon neh√©z eredm√©nyeket felmutatni. Koruk ellen√©re nagyon sokat tettek a szakma preszt√≠zs√©nek √©s elfogadotts√°g√°nak n√∂vel√©se √©rdek√©ben‚ÄĚ ‚Äď hangs√ļlyozta a vez√©rigazgat√≥.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 33. oldal
Szili Hajnalka
Pannon t√°jon barangolva
  
Az egykori r√≥mai provincia, Pann√≥nia d√©li vid√©k√©n barangolunk, amely jellegzetes, dombs√°gokkal, lank√°s v√∂lgyekkel tagolt, erd√Ķkt√Ķl bor√≠tott t√°j. A Mecsek-Vill√°ny hegys√©gben a term√©szetj√°r√≥k geol√≥giai √©s botanikai ritkas√°gokkal tal√°lkozhatnak. D√©l- Dun√°nt√ļl a Balatont√≥l d√©lre, a Duna √©s a d√©li hat√°rfoly√≥, a Dr√°va √°ltal hat√°rolt ter√ľlet, amely term√©szeti sz√©ps√©geken, s a kellemes, tiszta √©ghajlat√°n k√≠v√ľl t√∂rt√©nelmi eml√©kekben √©s kultur√°lis √©rt√©kekben egyar√°nt gazdag. Fedezz√ľk fel egy√ľtt a csod√°latos l√°tnival√≥kat!

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 34. oldal

Riesz M√°ria
Szeretet ‚Äď elfogad√°s ‚Äď √∂n√©rt√©kel√©s
  
‚ÄěSzeretn√©m, ha szeretn√©nek‚ÄĚ‚Äď m√°r sz√°ll√≥ig√©v√© v√°lt Ady Endre vers√©nek h√°rom szava, de vajon tiszt√°ban vagyunk-e azzal, ahhoz, hogy m√°sok szeressenek, ‚Äěel√Ķfelt√©tel‚ÄĚ, hogy tudjuk √∂nmagunkat szeretni? M√°sk√©ppen: annak alapja, hogy m√°sok elfogadjanak, az, hogy √∂nmagunkat elfogadjuk.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 40. oldal
Cs√∂rg√Ķ Zolt√°n
D√≠jes√Ķ a Sulinet Digit√°lis tud√°sb√°zisnak
  
Harmonikus egyens√ļlyban sorakoznak a d√≠jak K√∂ncz√∂l Tam√°snak, az Educatio T√°rsadalmi Szolg√°ltat√≥ Kht. eLearning Igazgat√≥s√°ga (a Sulinet ut√≥dszervezete) vezet√Ķj√©nek irod√°j√°ban. Az elm√ļlt egy √©vben hat d√≠jat nyert haz√°nk √©s Eur√≥pa legnagyobb k√∂zoktat√°si digit√°lis tud√°sb√°zisa, ezek k√∂z√ľl h√°rom nemzetk√∂zi, h√°rom hazai d√≠j volt. Mindezek √©rt√©kes visszajelz√©sek munk√°jukr√≥l: jelzik, hogy elk√©pzel√©seik, amelyekkel elind√≠tott√°k programjukat, helyes volt √©s lassan be√©rik mindennek a gy√ľm√∂lcse is.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 44. oldal

Nov√°k Imre
Utcaszellem, kreatívipar és tudásváros
  
‚ÄěLend√ľletben a v√°ros‚ÄĚ c√≠mmel a k√∂zelm√ļltban Budapesten tartotta nyolcadik konferenci√°j√°t az Oktat√≥ V√°rosok Nemzetk√∂zi Sz√∂vets√©ge. A szervezet olyan telep√ľl√©sek √∂nkorm√°nyzatainak vil√°got beh√°l√≥z√≥ egyes√ľl√©se, melyek alapfeladataikon t√ļl is tenni szeretn√©nek a v√°rosuk√©rt, oktat√≥-nevel√Ķ √©s szeml√©letform√°l√≥ szerep√©nek er√Ķs√≠t√©s√©√©rt. Fontos sz√°mukra a v√°rostervez√©s, az eg√©szs√©g√ľgy, a lak√≥√©s term√©szeti k√∂rnyezet, valamit t√∂r√Ķdnek a sportol√°si lehet√Ķs√©gekkel, a k√∂zigazgat√°ssal, a kult√ļr√°val, a m√©di√°val, az iskolarendszerrel, a k√∂zleked√©ssel √©s a k√∂zbiztons√°ggal. √Črt√©krendj√ľk szerint az igazi ‚Äěoktat√≥ v√°rosban‚ÄĚ a lak√≥k b√©k√©sen √©lnek egym√°s mellett, az emberek k√∂z√∂tti kapcsolat a tiszteletre, az inform√°ci√≥√°raml√°sra, az aktivit√°sra √©s a soksz√≠n√Ľs√©ghez val√≥ pozit√≠v hozz√°√°ll√°sra √©p√ľl.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 46. oldal
L. Gy.
Veszélyeztetett nemzedék
Gyerekek ‚Äď feln√Ķtt k√≥rban
  
Azon m√°r nem is csod√°lkozunk, hogy a feln√Ķtt lakoss√°g egynegyede magas v√©rnyom√°ssal k√ľzd, az sem √ļjdons√°g, hogy minden nyolcadik hal√°leset h√°tter√©ben ez √°ll. A ‚Äěn√©ma gyilkos‚ÄĚ szedi √°ldozatait √©s erre k√ľl√∂nf√©le eg√©szs√©g√ľgyi felvil√°gos√≠t√≥ kamp√°nyok, sz√Ľr√©sek fel is h√≠vj√°k a figyelmet. Az viszont m√°r megd√∂bbent√Ķ, hogy a csecsem√Ķket, √≥vod√°sokat √©s iskol√°sokat is √©rinti ez a feln√Ķttekn√©l gyakori k√≥r. Dr. Reusz Gy√∂rgy egyetemi tan√°r, a Semmelweis Egyetem I. sz√°m√ļ Gyermekklinik√°j√°nak f√Ķorvosa szerint nem is √ļj jelens√©gr√Ķl van sz√≥.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 48. oldal

Leopold Györgyi
Csöndbe zárt világ
A hall√°sk√°rosod√°s nemcsak a f√ľl betegs√©ge, a l√©lek√© is
  
Ma a F√∂ld√∂n hetvenmilli√≥ siket, illetve hall√°sk√°rosodott embert tartanak sz√°mon a statisztik√°k, Magyarorsz√°gon a becsl√©sek szerint egymilli√≥an lehetnek ‚Äď √©s egyre t√∂bben ker√ľlnek k√∂z√©j√ľk. Egyr√©szt az √∂r√∂kletes t√©nyez√Ķk, a fert√Ķz√©sek, k√ľl√∂nf√©le s√©r√ľl√©sek, m√°sr√©szt m√°r feln√Ķtt korban a zaj√°rtalom, a modern √©let tart√≥san fenn√°ll√≥ vesz√©lyes hangeffektjei k√∂vetkezt√©ben. Sokan el sem hiszik, milyen k√∂vetkezm√©nyei lehetnek a fiatalokn√°l a f√ľlhasogat√≥ diszk√≥zen√©nek, a naphosszat a f√ľlbe ‚Äěord√≠t√≥‚ÄĚ, a dobh√°rty√°t k√∂zvetlen√ľl √©r√Ķ hanger√Ķnek, amely m√©rhet√Ķen rontja a hall√°st.

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 52. oldal
Uzsalyné dr. Pécsi Rita
‚ÄěKapcsol√≥d√°sra vagyunk teremtve‚ÄĚ
  
‚ÄěA nevel√©s az √Člet szolg√°lata‚ÄĚ (J. Kentenich)

‚ÄěVagy meg√ļjul az √©rz√ľlet, vagy elpusztul az √Člet‚Ķmert a tudom√°ny gyorsabban fejl√Ķd√∂tt, mint a lelkiismeret.‚ÄĚ (A. Einstein)

Mentor - 2008/11-12. sz√°m – 56. oldal

© 1998-2007 WWW.MENTORMAGAZIN.HU – A megķjult Mentor Magazin honlapja. IMPRESSZUM
A honlap anyagai szabadon letŲlthetűk. A kŁlŲnleges jogokat kŁlŲn jelezzŁk.
AdminisztrŠtor: admin@mentormagazin.hu. A szerkesztűsťg cŪme: info@mentormagazin.hu