Mentor Magazin - 1118 Budapest, Mťnesi ķt 11-13. - Telefon/fax: 269-2730 - Telefon: 301-0077      Belťpťs - RegisztrŠciů - 2018. Šprilis 22., vasŠrnap
F’OLDAL R”LUNK HÕREK PROGRAMAJŃNL” A MAGAZIN ARCHÕVUM M…DIAAJŃNLAT PARTNEREINK
A MAGAZIN 
UgrŠs a legutůbbi kommentekhez!
Keresťs ebben a rovatban
A lap szŠmai
A lap rovatai
A lap szerzűi

A megnyitott lapszŠm: Mentor - 2010/7-9. sz√°m
Mentor, 2010/7-9. sz√°m 
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Mai mese feln√Ķtteknek
Avagy az √°lmok sz√°rny√°n vagy egy bar√°t h√°t√°n hogyan lehet eljutni Ausztr√°li√°ba?
  
A szerkeszt√Ķ aj√°nl√°sa
Ennek az √≠r√°snak a szerz√Ķje, Hajd√ļ Gerg√Ķ p√°r √©ve m√©g a gimn√°zium padj√°ban √ľlt. Tan√≠tv√°nyom volt ‚Äď igazi kamasz: hol lelkesedett, hol merengett, m√°skor a lobog√≥ szerelem f√Ľt√∂tte. Azt√°n szem el√Ķl vesztettem. Nem tudtam, hol j√°r, mit csin√°l. P√°r hete a v√©letlen √ļgy hozta, hogy √∂sszefutottunk az utc√°n. A rutinszer√Ľ k√©rd√©sek ut√°n csakhamar kider√ľlt, hogy szoci√°lis munk√°s √ďzdon, a H√©tes-telepen. M√°r egy √©ve j√°r oda √©s most, √Ķsszel oda is fog k√∂lt√∂zni. A telep cig√°ny lak√≥it napjaink legnyomaszt√≥bb probl√©m√°i s√ļjtj√°k: munkan√©lk√ľlis√©g, nyomor √©s minden, ami ezzel j√°r. H√°t, mit tagadjam, meglep√Ķdtem. Hogy van az, hogy egy f√Ķv√°rosi, k√∂z√©poszt√°lybeli alig-feln√Ķtt, ink√°bb nagy kamasz fi√ļ ilyen elk√∂telezett? Mi hajtja? Mi√©rt hagyja el a k√©nyelmet, a bar√°tait, hogy helyette egy nyomor√ļs√°gos cig√°nytelepen √©ljen? Megk√©rtem, mes√©ljen, vagy ink√°bb √≠rjon. √Ėnmag√°r√≥l √©s a tapasztalatair√≥l. √ćme, els√Ķ √≠r√°sa, amely olvas√≥ink figyelm√©re is √©rdemes.
Federmayer Katalin

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 16. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
A gyermekek mindenek felett álló érdeke
Az √ďvodai nevel√©s orsz√°gos alapprogramj√°nak (ONAP) m√≥dos√≠t√°s√°r√≥l
  
Az √ďvodai nevel√©s orsz√°gos alapprogramj√°nak (ONAP) m√≥dos√≠t√°s√°r√≥l

Mi√©rt kellett m√≥dos√≠tani az ONAP-ot? Szeretn√©m n√©h√°ny t√©nnyel megvil√°g√≠tani mindazt, ami a m√≥dos√≠t√°shoz vezetett. Ezeket a t√©nyeket igyekszem a nem pedag√≥gusok sz√°m√°ra is k√∂z√©rthet√Ķen megfogalmazni, valamint arr√≥l is sz√≥lni, hogy jelent-e v√°ltoz√°st ez az √≥vodahaszn√°l√≥k k√∂r√©ben‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 18. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
‚ÄěVar√°zsl√≥inas-iskola‚ÄĚ √ďbud√°n
D√≠szlet- √©s jelmeztervez√Ķ szakasszisztensek komplex felk√©sz√≠t√©se az AKG-ban
  
H√°rom √©vvel ezel√Ķtt hi√°nyp√≥tl√°sk√©nt ind√≠totta a budapesti Alternat√≠v K√∂zgazdas√°gi Gimn√°zium (AKG) az alkalmazott fotogr√°fia, valamint a d√≠szlet- √©s jelmeztervez√Ķ szakasszisztens p√°rhuzamos k√©pz√©st. Felismerve, hogy hi√°nyzik a magyar oktat√°si rendszerb√Ķl az olyan hozz√°√©rt√Ķ szakasszisztensek k√©pz√©se, akik a mestereknek hathat√≥s seg√≠ts√©get ny√ļjthatnak munk√°juk sor√°n. A p√°rhuzamos k√©pz√©s azt jelenti, hogy a hallgat√≥k a gimn√°ziumi tanulm√°nyok mellett olyan m√Ľv√©szeti
alapk√©pz√©st is kapnak az adott szakter√ľleten, amellyel ak√°r m√Ľv√©szeti egyetemen folytathatj√°k tanulm√°nyaikat, ak√°r az √©retts√©gi ut√°n helyben, egy√©ves szakk√©pz√©ssel d√≠szlet- √©s jelmeztervez√Ķ szakasszisztensi OKJ-bizony√≠tv√°nyt szerezhetnek‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 20. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
A képzés híre kötelez
  
Az AKG M√Ľv√©szeti K√©pz√©se az √°ltal√°nos iskola 8. oszt√°ly√°t elv√©gzett gyerekek r√©sz√©re indul. A k√©pz√©s els√Ķ √©v√©ben intenz√≠v nyelvi oktat√°s folyik, az angol nyelvet heti 18 √≥r√°ban tanulj√°k a di√°kok. Emellett heti 5 √≥r√°ban a tant√°rgyakon kereszt√ľl ismerik meg a tanul√°s m√≥dszertan√°t, 3 √≥r√°ban g√©p√≠r√°st √©s informatik√°t, 1 √≥r√°ban nyelvi kommunik√°ci√≥t tanulnak. A testnevel√©sre is heti 3 √≥ra jut. A nyelvet szintek szerinti csoportbont√°sban, a t√∂bbi t√°rgyat kupacszinten tanulj√°k. (A kupac jelen esetben egy √©vfolyam ‚Äěm√Ľv√©szetis‚ÄĚ gyereket, kb. 25-30 f√Ķt jelent.) ‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 23. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Mackósajt és propeller
Komplex számok és geometria a középiskolában
  
1535-ben Antonio Maria Fiore bresciai matematikus egy k√ľl√∂nleges p√°rbajra h√≠vta a szint√©n bresciai Niccolò Fontana ‚ÄěTartaglia‚ÄĚ matematikust. Mindketten √°tadtak a m√°siknak 30 egyenletet, amelyek megold√°s√°ra 15 napjuk volt. Az nyert, aki a rendelkez√©sre √°ll√≥ id√Ķ alatt t√∂bb feladattal boldogult.
A komplex sz√°mok sokkal hasznosabbnak bizonyultak, mint azt kor√°bban b√°rki sejtette. Az egyenletek vizsg√°lat√°n t√ļl a matematik√°n bel√ľl √©s k√≠v√ľl egyar√°nt sz√°mtalan helyen felbukkannak a ‚Äěk√©ptelen √©rt√©kek‚ÄĚ. Seg√≠ts√©g√ľkkel a matematika sok t√°volinak t√Ľn√Ķ ter√ľlete k√∂z√∂tt der√ľlt f√©ny szoros kapcsolatra. Az egyik legl√°tv√°nyosabb matematikai vonatkoz√°s a frakt√°lok elm√©lete. A modern fizik√°ban, k√ľl√∂n√∂sen a relativit√°s- √©s kvantumelm√©let ter√©n, valamint a folyad√©kok dinamik√°j√°nak vizsg√°latakor a kutat√≥k gyakran v√©geznek komplex √©rt√©k√Ľ sz√°m√≠t√°sokat. Az alkalmaz√°sok napjainkban m√©g ink√°bb szerte√°gaz√≥ak. Egyre t√∂bb izgalmas k√©rd√©s mer√ľl fel, amelyek megv√°laszol√°sa a j√∂v√Ķ tud√≥sainak feladata. √Čppen ez√©rt nagyon fontosnak tartom, hogy ‚Äď b√°r nem a matematikai t√∂rzsanyag r√©sze ‚Äď az √©rdekl√Ķd√Ķ di√°kok m√°r k√∂z√©piskolai tanulm√°nyaik sor√°n megismerkedjenek a komplex sz√°mokkal‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 26. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Aki kimarad, lemarad?
Van √©let a fels√Ķoktat√°son k√≠v√ľl is
  
Az idei √©vben a tavalyin√°l j√≥val t√∂bben szerettek volna bejutni valamelyik fels√Ķoktat√°si int√©zm√©nybe, √©s napjaink elv√°r√°sainak megfelelve diplom√°t szerezni, √°m ez id√©n t√≠z felv√©teliz√Ķb√Ķl csak h√©tnek siker√ľlt. Azok, akik nem kezdhetik meg tanulm√°nyaikat valamely f√Ķiskola vagy egyetem falai k√∂zt szeptemberben, sz√°mos m√°s lehet√Ķs√©g k√∂z√ľl v√°laszthatnak....

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 28. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
E-tan√°rok a t√°bl√°n t√ļl
  
Hogyan használják a tanárok a digitális eszközöket az oktatásban?
Sokat √≠rtunk m√°r arr√≥l, hogy a di√°kok mag√°t√≥l √©rtet√Ķd√Ķ term√©szetess√©ggel haszn√°lj√°k a sz√°m√≠t√≥g√©pet √©s az internetet. A tan√°rok oldal√°r√≥l azonban ez nem olyan mag√°t√≥l √©rtet√Ķd√Ķ. Ahhoz, hogy az legyen, az oktat√°si m√≥dszereknek √©s a nevel√Ķk szem√©let√©nek is v√°ltoznia kell. Nem felt√©tlen√ľl m√©regdr√°ga eszk√∂z√∂kre √©s szoftverekre van sz√ľks√©g, n√©ha egy-egy j√≥ √∂tlet is felejthetetlenn√© teheti a tan√≥r√°t.
D√©l-Afrik√°ban is bemutatkozik projektj√©vel nemsok√°ra az a budapesti tan√°r, Bereczki Enik√Ķ, aki a budapesti II. R√°k√≥czi Ferenc F√Ķv√°rosi Gyakorl√≥ K√∂zgazdas√°gi Szakiskola angol tan√°rn√Ķjek√©nt egy k√ľl√∂nleges digit√°lis tananyagot fejlesztett ki √©s val√≥s√≠tott meg...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 29. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Tiszteletet a kult√ļr√°nak, a tud√°snak!
Hoffmann R√≥zsa: ‚ÄěAz oktat√°s √©rt√©kteremt√Ķ √©s kult√ļrak√∂zvet√≠t√Ķ √°gazat, ez adja nagy feladat√°t is: az orsz√°g talpra √°ll√≠t√°s√°t az iskol√°ban kell megkezdeni.‚ÄĚ
  
M√°jus v√©ge √≥ta az orsz√°gnak √ļj korm√°nya van, s olyan √ļj miniszt√©riuma, amelyet √∂t ter√ľlet ‚Äď az oktat√°s, a kult√ļra, a szoci√°lis √©s az eg√©szs√©g√ľgy, valamint a sport ‚Äď integr√°ci√≥j√°val alak√≠tottak ki. A cs√ļcsminiszt√©rium nev√©t n√©gy h√≥nap alatt megtanulta az orsz√°g: NEFMI ‚Äď hivatalos nev√©n Nemzeti Er√Ķforr√°s Miniszt√©rium. A miniszt√©riumon bel√ľl minden szakter√ľletet √°llamtitk√°r ir√°ny√≠t, az oktat√°si t√°rc√°t Hoffmann R√≥zsa, kereszt√©nydemokrata szakpolitikus, a P√°zm√°ny P√©ter Katolikus Egyetem B√∂lcs√©szettudom√°nyi Kar√°nak int√©zetvezet√Ķ docense vezeti.
A ny√°r folyam√°n j√≥ n√©h√°ny oktat√°st √©rint√Ķ t√∂rv√©nym√≥dos√≠t√°st kezdem√©nyezett a t√°rca √©s t√∂bb korm√°nyp√°rti k√©pvisel√Ķ, melyet a h√≠rek szerint r√∂videsen √ļjabb d√∂nt√©sek k√∂vetnek. K√©rd√©s, mit jelent mindez a mindennapokban, a megval√≥sult √©s a tervezett v√°ltoz√°sok hogyan √©rintik a k√∂z- √©s a fels√Ķoktat√°st? Arra k√©rt√ľk az √°llamtitk√°rt, hogy tekints√ľk √°t a NEFMI idei tan√©vre sz√≥l√≥ √©s j√∂v√Ķbeni legfontosabb feladatait...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 30. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
‚ÄěBesz√©l√Ķ K√∂nyvek‚ÄĚ ‚Äď Online √©s offline besz√©dszint√©zis felolvas√°s-szolg√°ltat√°s
A szolgáltatás a fogyatékos gyermekek integrált oktatását támogatja
  
A K-PRO Elektronikus Kiad√≥i Kft. innovat√≠v fejleszt√©si programj√°nak keretein bel√ľl megsz√ľletett a ‚ÄěBesz√©l√Ķ K√∂nyvek‚ÄĚ online √©s offline besz√©dszint√©zis felolvas√°s-szolg√°ltat√°s. A kiss√© bonyolultnak hangz√≥ tudom√°nyos meghat√°roz√°s nagyon is h√©tk√∂znapi ig√©nyt el√©g√≠t ki els√Ķsorban azok sz√°m√°ra, akik testi h√°tr√°nyaik, vagy adott helyzet√ľk miatt nem tudj√°k elolvasni az internetes inform√°ci√≥kat. A szolg√°ltat√°s a fogyat√©kos gyermekek integr√°lt oktat√°s√°t t√°mogatja. A fejleszt√©s jelent√Ķs l√©p√©s abba az ir√°nyba, hogy az internetes tartalmakat (e-k√∂nyveket, e-foly√≥iratokat, inform√°ci√≥s lapokat stb.) vizu√°lis inform√°ci√≥k n√©lk√ľl is haszn√°lni lehessen, valamint abba az ir√°nyba, hogy mindenki a kiv√°lasztott sz√∂veges tartalmat mesters√©gesen gener√°lt hang seg√≠ts√©g√©vel saj√°t lej√°tsz√≥ eszk√∂z√©n (MP3 olvas√≥) meghallgathassa...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 35. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
√ď-I√ď-CI√ď-√ĀCI√ď-INNOV√ĀCI√ď!
Nemzetközi kapcsolatok a tanteremben!
  
A Vil√°gsuli program nemzetk√∂zi kapcsolatokat hoz l√©tre iskol√°k √©s fenntart√≥k k√∂z√∂tt, mely el√Ķseg√≠ti az orsz√°gok √©s kult√ļr√°k k√∂z√∂tti bizalom √©p√≠t√©s√©t. A Vil√°gsuli programba bevonjuk a helyi oktat√°si hat√≥s√°gokat, iskolafenntart√≥kat, hogy a program er√Ķs√≠thesse a helyi oktat√°si c√©lkit√Ľz√©sek megval√≥s√≠t√°s√°t, √≠gy biztos√≠tva a fenntarthat√≥s√°got. A Vil√°gsuli a fiatalok olyan k√©szs√©geit fejleszti, amelyek elengedhetetlen√ľl fontosak a 21. sz√°zadban: kultur√°lis tudatoss√°g, akt√≠v √°llampolg√°rs√°g, idegen nyelv, kommunik√°ci√≥, infokommunik√°ci√≥s kompetenci√°k, kezdem√©nyez√Ķk√©szs√©g.
A Vil√°gsuli seg√≠t motiv√°lni a di√°kokat, hiszen a nemzetk√∂zi dimenzi√≥ a tanterv b√°rmely elem√©be √©s a tanterven k√≠v√ľli aktivit√°sokba is beemelhet√Ķ...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 36. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Nagymamák, nagypapák segítik az olvasástanulást
A Senior Mentor Program elindul Szlov√°ki√°ban is
  
Szeptember m√°sodik fel√©ben sajt√≥t√°j√©koztat√≥ keret√©ben mutatt√°k be a 2008 √≥ta Magyarorsz√°gon m√Ľk√∂d√Ķ Senior Mentor Programot. Id√©n a Civil V√°llalkoz√°sok a 11 hazai √°ltal√°nos iskola mellett, a Kassai Region√°lis Ifj√ļs√°gi K√∂zponttal egy√ľttm√Ľk√∂dve egy szlov√°kiai szolg√°lati helyen is elind√≠tja a programot.
A Civil V√°llalkoz√°sok Senior Mentor Programja √ļj lehet√Ķs√©get k√≠n√°l az 55 √©v feletti magyarok sz√°m√°ra, hogy a k√∂z szolg√°lat√°ba √°ll√≠ts√°k felhalmozott tud√°sukat...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 37. oldal
Dr. Cave √Āgnes
A tanári reflexió hatása a mindennapokban
  
Ki a j√≥ tan√°r? Mit kell egy j√≥ tan√°rnak tudnia ahhoz, hogy hat√©konyan tan√≠thassa meg a tananyagot, √ļgy, hogy k√∂zben k√©pes legyen m√©g a hallgat√≥kra is alaposan odafigyelni ‚Äď vagyis ne ‚Äěcsak‚ÄĚ azzal foglalkozzon, hogy √Ķ hogyan tan√≠t, hanem azzal is, hogy a hallgat√≥k hogyan tanulnak? Sokan ama t√©vhitben √©lnek, hogy tan√≠tani k√∂nny√Ľ, kiv√°lt √°ltal√°nos iskol√°ban! Hiszen a tan√°r m√°r tud √≠rni, olvasni, sz√°molni! Vajh‚Äô mi lehet h√°t oly neh√©z a kisiskol√°sokat ‚Äď p√©ld√°ul az els√Ķ oszt√°lyosokat ‚Äď oktat√≥ tan√≠t√≥ n√©ni munk√°j√°ban? Ha m√°r kisujj√°ban van a tananyag ‚Äď merthogy tud √≠rni, olvasni, sz√°molni ‚Äď akkor fel sem kell k√©sz√ľlnie az √≥r√°ra, nemde? Tal√°n elk√©sz√≠t egy-egy √≥rav√°zlatot, hozz√° kital√°l n√©h√°ny helyre kis gyakorlatot a gyermekeknek, √©s ‚Äď k√©sz! Ugye, akadnak, akik √≠gy hiszik? Pedig kor√°ntsem ez a helyzet! Sokkal t√∂bbr√Ķl van ugyanis sz√≥! ‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 38. oldal

Jáki László
A pedagógia feladatai a 21. században
  
A minap kezembe akadt egy k√∂nyv, amely csaknem harminc √©vvel ezel√Ķtt jelent meg ‚ÄěA j√∂v√Ķnek nevel√ľnk‚ÄĚ c√≠mmel egy lengyel szerz√Ķt√Ķl. Eml√©kszem, milyen nagy √©rdekl√Ķd√©st v√°ltott ki annak idej√©n, pedig ma m√°r a c√≠me is nevets√©ges k√∂zhely. A pedag√≥gia mindig a j√∂v√Ķnek nevelt. √ćgy volt ez akkor is, amikor lej√∂tt√ľnk a f√°r√≥l, √©s √°tt√©rt√ľnk egy vadonat√ļj feladatra, a gy√Ľjt√∂get√©sre, majd a mez√Ķgazdas√°gra. √Ėszt√∂n√∂sen, majd tudatosan a pedag√≥gia mindig a j√∂v√Ķ feladataira, a ‚Äěfejl√Ķd√©sre‚ÄĚ koncentr√°lt. Mindez egy√©rtelm√Ľ, csak √©ppen a fejl√Ķd√©s fogalm√°val, pontosabban a fejl√Ķd√©s √©s a n√∂veked√©s/v√°ltoz√°s √©rtelmez√©s√©vel van gondunk, amit minden korban elt√©r√Ķen √≠t√©lt√ľnk meg‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 42. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Legyen szorosabb az oktat√°s √©s a gyermekkult√ļra kapcsolata!
‚Äď ez az egyik c√©lja a Nemzeti Kultur√°lis Alap r√©gi-√ļj eln√∂k√©nek, Jankovics Marcellnek
  
Nagyobb figyelmet kell szentelni a gyermekkult√ļr√°nak ‚Äď jelentette ki Jankovics Marcell a Nemzeti Kultur√°lis Alap r√©gi-√ļj eln√∂ke. Strat√©giai elk√©pzel√©s√©ben szerepel: szorosabbra vonn√° az oktat√°s √©s a gyermekkult√ļra kapcsolat√°t, el√Ķt√©rbe helyezn√© az alkot√°st √©s a terjeszt√©st, nem megfeledkezve a gyermekm√Ľv√©szeti csoportokr√≥l sem.
‚Äď M√°r az el√Ķz√Ķ NKA-eln√∂ks√©gem idej√©n is √ļgy v√©ltem, hogy a kult√ļr√°t egy piramisnak lehet elk√©pzelni, aminek min√©l sz√©lesebb az alapja, ann√°l magasabbra emelkedhet ‚Äď mondja Jankovics Marcell...

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 45. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Kulcs a boldogs√°ghoz? ‚Äď A harmonikus p√°rkapcsolat k√©szs√©ge tanulhat√≥
Szil√°gyi Vilmos szerint a kulcsszavak: egyenrang√ļs√°g, nyitotts√°g, √∂nmegval√≥s√≠t√°s
  
‚ÄěAz intim p√°rkapcsolat √©let√ľnk egyik legfontosabb ter√ľlete. Szak√©rt√Ķk szerint azonban szexu√°lis kult√ļr√°nk sok k√≠v√°nnival√≥t hagy maga ut√°n ‚Äď √©s ugyanez mondhat√≥ a nemek k√∂z√©leti viszony√°ra is‚ÄĚ ‚Äď olvashat√≥ egyebek k√∂z√∂tt Szil√°gyi Vilmos ‚ÄěA nemek viszony√°nak j√∂v√Ķje‚ÄĚ c√≠m√Ľ, a H√°tt√©r kiad√≥ gondoz√°s√°ban nemr√©g megjelent k√∂nyv√©ben. A szerz√Ķ, aki a szexu√°lpszichol√≥gia √©s -pedag√≥gia kutat√°s√°nak hazai megalapoz√≥ja, egyebek k√∂z√∂tt arra h√≠vja fel a figyelmet, hogy √©let√ľnk egyik legfontosabb ter√ľlet√©re senki sem k√©sz√≠t fel el√©gg√© benn√ľnket, sem a csal√°d, sem az iskola.
Lapunkban ‚ÄěIntim percek‚ÄĚ c√≠mmel indul√≥ rovatunkban Szil√°gyi Vilmos k√∂zrem√Ľk√∂d√©s√©vel azokra a k√©rd√©sekre szeretn√©nk r√°ir√°ny√≠tani a figyelmet, amelyek tananyagg√° v√°l√°sa ‚Äď v√©lem√©ny√ľnk szerint ‚Äď n√©lk√ľl√∂zhetetlen. Rem√©nyeink szerint sorozatunkkal hozz√°j√°rulhatunk egy, a j√≥ p√°rkapcsolatok kialak√≠t√°s√°t seg√≠t√Ķ, √ļj tant√°rgy megalapoz√°s√°hoz, vagy ak√°r egy m√°r l√©tez√Ķ, de mell√Ķz√∂tt m√°sik nevel√©si program, a ‚Äěcsal√°di √©letre nevel√©s‚ÄĚ meg√ļj√≠t√°s√°hoz.
Rovatunk ind√≠t√°sak√©nt Szil√°gyi Vilmossal besz√©lget√ľnk leg√ļjabb k√∂nyve kapcs√°n‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 46. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Magyarorsz√°gon is el√©rhet√Ķ m√°r a Bowen-technika
Feler√Ķs√≠ti a szervezet √∂ngy√≥gy√≠t√≥ folyamatait
  
Annyif√©le m√≥dszer, technika l√©tezik m√°r a mindennapokban eg√©szs√©g√ľnk meg√Ķrz√©se, illetve helyre√°ll√≠t√°sa √©rdek√©ben, hogy az ember csak kapkodja a fej√©t, melyiket is v√°lassza, ha ilyen vagy olyan probl√©m√°ja van. A Bowen-technika egy manu√°lter√°pi√°s m√≥dszer, amelyet Magyarorsz√°gon m√©g csak kevesen ismernek, hiszen csup√°n egy √©ve ker√ľlt be az orsz√°gba, de h√≠vei a legjobb m√≥dszerek ismeret√©ben is √ļgy tartj√°k, hogy forradalmas√≠thatja a gy√≥gy√≠t√°st, √©s felm√©rhetetlen√ľl nagy szerepet kaphat az eg√©szs√©gmeg√Ķrz√©sben, illetve a betegs√©gmegel√Ķz√©sben‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 50. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Felismerhet√Ķ a stroke h√°rom bet√Ľvel: M, B, E
  
Egy neurol√≥gus azt √°ll√≠tja, hogy ha a stroke √°ldozat√°t 3 √≥r√°n bel√ľl elkezdheti kezelni, az esetek d√∂nt√Ķ t√∂bbs√©g√©ben teljesen visszaford√≠that√≥ az √°llapot, TELJESEN! Azt mondja, hogy a stroke felismer√©s√©nek √©s diagnosztiz√°l√°s√°nak egyszer√Ľ a tr√ľkkje, ezzel a m√≥dszerrel a beteg 3 √≥r√°n bel√ľl orvoshoz ker√ľlhet, aki 3 √≥r√°n bel√ľl megkezdheti a kezel√©s√©t‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 51. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Eg√©szs√©g√Ķr√∂k: fiatalok √©s lelkesek
√Ātadt√°k a B√©res Eg√©szs√©g Hungarikum Alap√≠tv√°ny a ‚ÄěJ√∂v√Ķ eg√©szs√©g√Ķrei‚ÄĚ c. p√°ly√°zat√°nak d√≠jait
  
Most szeptembert√Ķl h√©t, fiatalokb√≥l √°ll√≥ csoport ind√≠tja el a saj√°t eg√©szs√©gmeg√Ķrz√Ķ programj√°t a B√©res Eg√©szs√©g Hungarikum Alap√≠tv√°ny t√°mogat√°s√°val. √Ėr√∂kbefogadott f√°k, fut√≥klub √©s reformkonyha is szerepel a d√≠jazottak k√∂z√∂tt. A dr. B√©res J√≥zsef nev√©vel f√©mjelzett szervezet ma Magyarorsz√°gon az egyetlen olyan, az eg√©szs√©get nemzeti √©rt√©kk√© form√°l√≥ alap√≠tv√°ny, amely facilit√°tork√©nt m√Ľk√∂dve akt√≠van tev√©kenykedik a k√∂z√∂ss√©gi eg√©szs√©gmeg√Ķrz√©s ter√ľlet√©n‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 52. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Mutasd az arcod, és megmondom...
Sch√ľssler-arcdiagnosztika ‚Äď a prevenci√≥ szolg√°lat√°ban
  
Gondolta volna, hogy arcunk apr√≥ r√°ncocsk√°i, finom elsz√≠nez√Ķd√©sei, f√©nyl√©sei bizonyos √°sv√°nyianyag-hi√°nyos √°llapotokat, illetve betegs√©geket jelezhetnek? Ezekr√Ķl az elt√©r√©sekr√Ķl, √©s a Sch√ľssler-arcdiagnosztika rejtelmeir√Ķl dr Farkas Orsolya homeop√°ti√°s orvost, Sch√ľssler-arcdiagnoszt√°t k√©rdezt√ľk‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 53. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Ki vagyok én?
  
Vajon az ember meg tud felelni a k√©rd√©sre, hogy kicsoda √Ķ? Milyen m√©lys√©gig ismerhetj√ľk meg √∂nmagunkat? Ahhoz, hogy szemben√©zz√ľnk a t√ľk√∂rk√©ppel, k√≠m√©letlen√ľl √Ķszint√©nek kellene lenn√ľnk, csakhogy ez sokszor f√°jdalmasnak l√°tszik. √Čn azt gondolom, hogy nem az, csak sutba kell dobnom a hi√ļs√°gomat, √©s v√°llalnom, hogy t√∂k√©letes nem lehetek, csak ember‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 55. oldal

(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Lenni vagy nem lenni ‚Äď az itt a k√©rd√©s!
Ap√°nak lenni vagy nem lenni ‚Äď ez esetenk√©nt nagyobb s√ļllyal nyom a latban
  
Anya csak egy van, tartja a mond√°s, de ha j√≥l belegondolunk, tulajdonk√©ppen ez az ap√°kra is igaz. Legal√°bbis a j√≥ ap√°kra. De mit√Ķl j√≥ egy apa? A k√∂nyvesboltok, √ļjs√°gok, √©s az internet is tele van babam-mama t√©m√°j√ļ tudnival√≥kkal, klubokkal, tan√°csokkal, tapasztalatokkal. Pedig a leend√Ķ √©s gyakorl√≥ √©desap√°knak is rengeteg k√©rd√©s√ľk, tapasztalatuk, szorong√°suk van azzal kapcsolatosan, hogy vajon j√≥ ap√°k-e. J√≥l csin√°lj√°k-e? Mit, hogyan csin√°ljanak? √Čs vajon a t√∂bbi apuka is k√ľzd-e hozz√°juk hasonl√≥ probl√©m√°kkal? ‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 56. oldal
(szerz√Ķ n√©lk√ľl)
Elvíra tanító néni
  
Gyermektelen id√Ķs√∂d√Ķ tan√≠t√≥ n√©nik√©nt hihetetlen energi√°val, szaktud√°ssal √©s embers√©ggel tan√≠tott √≠rni, olvasni, sz√°molni m√°r az els√Ķ oszt√°lyban. Kisiskol√°sk√©nt √Ķ volt sz√°munkra az Isten, m√©g akkor is, ha szigora n√©ha megriasztott minket. Elvira n√©ni k√©zi ‚Äěnyomd√°j√°val‚ÄĚ boszork√°nyokat osztogatott, √©s cs√ļf vasorr√ļ bany√°k vis√≠tottak a k√©zfej√ľnk√∂n, ha nem gyakoroltuk eleget az olvas√°st vagy elv√©tett√ľk, melyik a jobb √©s a bal kez√ľnk. Ennek ellen√©re, vagy √©pp ez√©rt, mint minden kisgyerek, mi is t√∂rv√©nyk√©nt ittuk szavait‚Ķ

Mentor - 2010/7-9. sz√°m – 57. oldal

© 1998-2007 WWW.MENTORMAGAZIN.HU – A megķjult Mentor Magazin honlapja. IMPRESSZUM
A honlap anyagai szabadon letŲlthetűk. A kŁlŲnleges jogokat kŁlŲn jelezzŁk.
AdminisztrŠtor: admin@mentormagazin.hu. A szerkesztűsťg cŪme: info@mentormagazin.hu